Page 137 - Homo senescens II: izbrane teme
P. 137

Pomen izobraževanja na področju umetnosti za starejše odrasle ter izzivi med pandemijo


             ljenjsko obdobje in v drugih društvih. Izbira izobraževanja je pri vprašanih
             večinoma temeljila na neuresničenih željah po izobraževanju v preteklosti.
             Glavni motiv za izobraževanje na področju umetnosti so bile želje, ki so jih
             intervjuvanci gojili že pred upokojitvijo.
               S pandemijo covida-19 se je način izobraževanja nekoliko spremenil, kar
             je za nekatere starejše odrasle predstavljalo precejšen izziv. Nova situacija je
             tudi starejše, vključene v raziskavo, spodbudila k iskanju novih načinov izva-
             janja umetniških aktivnosti.
               Ugotovili smo, da ima izbrana problematika še veliko možnosti za izvedbo
             dodatnih raziskav, predvsem glede poglobljenega vpogleda v umetniško iz-
             obraževanje med pandemijo oz. v to, kako je ukinjanje umetniških progra-
             mov vplivalo na socializacijo ter psihofizično, kognitivno in afektivno stanje
             starejših odraslih. Naša raziskava je osvetlila le del problematike, želimo pa si,
             da bi kljub temu pripomogla k razvoju izobraževalnih programov in drugih
             ustvarjalnih aktivnosti na področju umetnosti za starejše odrasle.

                  Literatura
                  Bednaš,M., B. Bratuž Ferk, T.Čelebič,L.Fajić,T.Golob Šušteršič, M. Hafner, M.
                     Gregorčič idr. 2021. Poročilo o razvoju 2021. Ljubljana: Urad Republike Slo-
                     venije za makroekonomske analize in razvoj.
                  Bračun Sova, R. 2013. »Razvoj odnosa starejših odraslih do sodobne likovne
                     umetnosti.« Andragoška spoznanja 11 (3): 65–77.
                  ———. 2019a. »Oblikovanje povijesno-umjetničkog obrazovnog programa na
                     slovenskom sveučilištu za treću životnu dob.« Andragoški glasnik 23 (1–2):
                     6–15.
                  ———. 2019b. »Preference pri starejšem muzejskem občinstvu.« Argo 62 (2):
                     86–93.
                  Camareno, N. 2019. »An Analysis of Music Therapy and Music Education Inter-
                     generational Programs and Their Importance to The Psychosocial, Physi-
                     cal, and Cognitive Needs of Older Adults.« Doktorska disertacija, Florida
                     State University.
                  Čebulc,M.2004. »Glasbeno udejstvovanje ter koncentracija in dosežki učen-
                     cev.« Doktorska disertacija, Univerza v Ljubljani.
                  Findeisen, D. 2009. »Izobraževanje starejših odraslih in pomen njihovega izo-
                     braževanja za njih same ter družbo.« Andragoška spoznanja 15 (3): 12–21.
                  Gačnik,U.,inJ.Kovač.2021.»Mnenjaoizobraževanjustarejšihosebnakulturno-
                     umetniškem področju.« Andragoška spoznanja 27 (1): 139–151.
                  Holt-Lunstad, J. 2022. »Social Connection as a Public Health Issue: The Evidence
                     and a Systemic Framework for Prioritizing the ‘Social’ in Social Determi-
                     nants of Health.« Annul Review of Public Health 43 (1): 193–213.
                  Kalenda, J., in I. Kočvarová. 2022. »‘Why Don’t They Participate?’ Reasons for


                                                                            137
   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142