Page 137 - Homo senescens II: izbrane teme
P. 137
Pomen izobraževanja na področju umetnosti za starejše odrasle ter izzivi med pandemijo
ljenjsko obdobje in v drugih društvih. Izbira izobraževanja je pri vprašanih
večinoma temeljila na neuresničenih željah po izobraževanju v preteklosti.
Glavni motiv za izobraževanje na področju umetnosti so bile želje, ki so jih
intervjuvanci gojili že pred upokojitvijo.
S pandemijo covida-19 se je način izobraževanja nekoliko spremenil, kar
je za nekatere starejše odrasle predstavljalo precejšen izziv. Nova situacija je
tudi starejše, vključene v raziskavo, spodbudila k iskanju novih načinov izva-
janja umetniških aktivnosti.
Ugotovili smo, da ima izbrana problematika še veliko možnosti za izvedbo
dodatnih raziskav, predvsem glede poglobljenega vpogleda v umetniško iz-
obraževanje med pandemijo oz. v to, kako je ukinjanje umetniških progra-
mov vplivalo na socializacijo ter psihofizično, kognitivno in afektivno stanje
starejših odraslih. Naša raziskava je osvetlila le del problematike, želimo pa si,
da bi kljub temu pripomogla k razvoju izobraževalnih programov in drugih
ustvarjalnih aktivnosti na področju umetnosti za starejše odrasle.
Literatura
Bednaš,M., B. Bratuž Ferk, T.Čelebič,L.Fajić,T.Golob Šušteršič, M. Hafner, M.
Gregorčič idr. 2021. Poročilo o razvoju 2021. Ljubljana: Urad Republike Slo-
venije za makroekonomske analize in razvoj.
Bračun Sova, R. 2013. »Razvoj odnosa starejših odraslih do sodobne likovne
umetnosti.« Andragoška spoznanja 11 (3): 65–77.
———. 2019a. »Oblikovanje povijesno-umjetničkog obrazovnog programa na
slovenskom sveučilištu za treću životnu dob.« Andragoški glasnik 23 (1–2):
6–15.
———. 2019b. »Preference pri starejšem muzejskem občinstvu.« Argo 62 (2):
86–93.
Camareno, N. 2019. »An Analysis of Music Therapy and Music Education Inter-
generational Programs and Their Importance to The Psychosocial, Physi-
cal, and Cognitive Needs of Older Adults.« Doktorska disertacija, Florida
State University.
Čebulc,M.2004. »Glasbeno udejstvovanje ter koncentracija in dosežki učen-
cev.« Doktorska disertacija, Univerza v Ljubljani.
Findeisen, D. 2009. »Izobraževanje starejših odraslih in pomen njihovega izo-
braževanja za njih same ter družbo.« Andragoška spoznanja 15 (3): 12–21.
Gačnik,U.,inJ.Kovač.2021.»Mnenjaoizobraževanjustarejšihosebnakulturno-
umetniškem področju.« Andragoška spoznanja 27 (1): 139–151.
Holt-Lunstad, J. 2022. »Social Connection as a Public Health Issue: The Evidence
and a Systemic Framework for Prioritizing the ‘Social’ in Social Determi-
nants of Health.« Annul Review of Public Health 43 (1): 193–213.
Kalenda, J., in I. Kočvarová. 2022. »‘Why Don’t They Participate?’ Reasons for
137