Page 133 - Homo senescens II: izbrane teme
P. 133
Pomen izobraževanja na področju umetnosti za starejše odrasle ter izzivi med pandemijo
Slika 3
Združevanje umetniških
področij na Ex temporu
(foto: Sergej Merkandel)
Kakšenkrat me prime kakšna kriza in se mi ne da odpraviti od doma,
ampak se toliko spodbudim in grem. Kljub temu da moram poiskati
prevoz in me vse boli, bom šla. Se zelo, zelo trudim, ker komaj čakam
na druženje in petje s prijateljicami.
Tudi plesala sem rada, pa žal nisem še našla plesnega partnerja, ki ga
moraš imeti, da sodeluješ na plesnih vajah, za napredovanje v znanju
koreografij plesnih korakov pa teh ni dobro zamuditi.
Na odločitev za vključitev v umetniške dejavnosti so pripomogle tudi pri-
jateljske vezi:
Prijateljica me je povabila, ker je bilo to najprej njej zelo všeč pa ni želela
iti sama, zato me je pregovorila. Sedaj v dramskem krožku uživam tudi
sama.
Iz odgovorov je bilo razbrati, da so starejši odrasli pri umetniških dejav-
nostih radi v večjih skupinah, saj so lahko njihovi primanjkljaji na izbranem
umetniškem področju neopazni, zato se počutijo varneje in samozavestneje
ter radi nadaljujejo z izobraževanjem:
Zelo rad pojem v zboru, tam nas je veliko, in če fušam, se ne sliši ... Takih
je veliko.
Vključevanje v izobraževanje na umetniških področjih ima velik pomen pri
premagovanju psihofizičnih in emocionalnih nihanj ter drugih življenjskih si-
tuacij, ki vplivajo na starejše odrasle pri preživljanju časa tekom tretjega ži-
vljenjskega obdobja, o čemer sta pisali tudi Britt-Maj Wikström (2004, 30) in
Dušana Findeisen (2009, 20).
133