Page 136 - Homo senescens II: izbrane teme
P. 136
Eda Birsa in Barbara Kopačin
Slika 5 Izvajanje pevskih aktivnosti med pandemijo na odprtem (foto: Egon Lovrečič)
2020). Slabšo motiviranost so zasledili predvsem pri ranljivih skupinah, še po-
sebej pri starejših odraslih, ki nimajo dobro razvitih kompetenc za tak način
izvajanja izobraževanja oz. druge umetniške aktivnosti (Možina, Radovan in
Klemenčič 2020, 48).
Zaključek
Kot piše Macuh (2017, 53), se prebivalstvo vse bolj stara in v Sloveniji naj bi
bilo do leta 2060 približno 30 odstotkov ljudi, starejših od 65 let. Ravno zaradi
tega se iščejo rešitve, kako doseči, da bodo starejši odrasli aktivno preživljali
čas in s tem poskrbeli za svojo socialno vključenost ter zdravo staranje. Ena
od možnosti je izobraževanje, ki se v obdobju staranja še posebej pokaže
kot nuja, saj starejšim zagotavlja razvoj tudi na psihofizičnem, kognitivnem
in afektivnem področju (Lipovec Čebron in Ličen 2021, 4).
Zraziskavo smo ugotovili,dastaizobraževanjenaumetniškempodročjuin
umetniško delovanje zelo pomembna za kakovostno staranje. Intervjuvanci
so izpostavili, da bi zelo težko shajali brez umetnosti. Zelo radi se izobražujejo
in so vključeni v različne umetniške dejavnosti na področjih glasbe, likovne
ter dramske umetnosti, fotografije in plesa. Zanje je pomembno druženje.
Ugotovili smo, da imajo starejši na Obali in Krasu na voljo pestro izbiro izo-
braževalnih programov, ki jih ponujajo različne izobraževalne institucije. Ve-
čina intervjuvancev se je udeleževala programov na univerzah za tretje živ-
136