Page 131 - Homo senescens II: izbrane teme
P. 131

Pomen izobraževanja na področju umetnosti za starejše odrasle ter izzivi med pandemijo


                  jalca tečaja v Beogradu), tako da smo si materiale, naloge in vsa po-
                  trebna navodila pošiljali preko navadne pošte, kar mi je bilo zelo všeč,
                  saj sem lahko delala naloge, ko sem imela čas. Žal z izobraževanjem po
                  razpadu skupne države nisem več nadaljevala.

               Kar nekaj vprašanih pa se izobražuje tudi preko IKT:

                  Veliko različnih računalniških programov uporabljamo pri učenju ob-
                  delovanja fotografij, kjer sem zelo veliko napredovala.
                  Polegučenjakitarenatretjiuniverzisem vadila tudi spomočjo tečaja
                  na CD-ju in primerov z YouTuba.

               V okviru raziskave smo želeli izvedeti, zakaj so se starejši odrasli po upoko-
             jitvi odločili za umetniško izobraževanje in kakšen pomen ima to za njihovo
             življenje. Ugotovilismo,danatanačin časpreživljajo aktivnejeinseukvar-
             jajo predvsem s tistimi dejavnostmi, za katere v času delovne dobe niso imeli
             časa ali možnosti:

                  To me je vedno veselilo, samo prej ni bilo možnosti, ko sem delala, ni
                  bilo časa ... Cele dneve sem bila odsotna, ker sem delala v gostinstvu.
                  Ob upokojitvi sem čutila, da bi to rada počela, ker me sprosti.
                  Prej ni bilo možnosti za študij, zato se tako izobražujem sedaj.

                  Na slikarskem tečaju uresničujem otroške sanje, saj ko sem bil majhen,
                  za to ni bilo denarja.


               Izkazalo se je, da so nekateri vključeni v našo raziskavo o dodatnem for-
             malnem in neformalnem izobraževanju razmišljali že pred upokojitvijo. Kot
             pišejo drugi raziskovalci (Mirčeva in Radovan 2014, 16; Kump in Jelenc Krašo-
             vec 2012, 88), so bili ti procesi vključevanja v izobraževalne programe vezani
             na spodbude in ovire, ki so bile takrat prisotne v družbi. Če bi bilo spodbud
             več kot ovir, bi se odrasli in starejši odrasli pogosteje odločili za različne vrste
             izobraževanj.
               Ugotovili smo, da vsi vključeni v raziskavo v umetniških dejavnostih sode-
             lujejo zaradi dobrega počutja in širjenja socialnih vezi:

                  Jaz se zelo dobro počutim na vajah v dramskem krožku in pevskih va-
                  jah,kjersenapolnimz novo pozitivno energijo ...In pravijo,dačepoješ,
                  zlo ne misliš.


                                                                            131
   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136