Page 66 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 66

2  Podjetniško delovanje obstoječih podjetij

                jektno delo, kar je še dodatno zmanjšalo pomen tradicionalne poklicne
                poti in hierarhične stabilnosti (Bencsik idr., 2016).
                  Poudarek na delovnem/življenjskem ravnovesju in dobrobiti je za mi-
                lenijce prav tako pomembnejši kot za prejšnje generacije. Želijo delati
                za organizacije, ki podpirajo njihovo dobro počutje in zagotavljajo pro-
                stor za osebno rast, kar se močno razlikuje od prejšnjih generacij, ki
                so morda dajale prednost delu pred zasebnim življenjem (Cennamo in
                Gardner, 2008).
                  V današnjem času, ko milenijci v svojem delu iščejo pomen in namen,
                lahko organizacije, ki ne sledijo tem novim vrednotam, naletijo na te-
                žave pri privabljanju in zadrževanju talentov iz te generacije. Prilago-
                ditev motivacijskih strategij, da bi ustrezale tem novim prioritetam, je
                ključnega pomena za podjetja, ki si prizadevajo za uspeh na sodobnem
                trgu dela.

                2.8  Generacija Z
                Nekateri motivacijski dejavniki, ki so bili ključni za milenijce, za genera-
                cijo Z niso več tako pomembni. Med temi dejavniki je predvsem iskanje
                smisla in namena v delu, kar je za milenijce ključna sestavina za zado-
                voljstvo pri delu, medtem ko generacija Z večji poudarek namenja ino-
                vacijam, tehnologiji in hitri prilagodljivosti (Twenge, 2017). Milenijci so
                cenili tudi možnosti za sodelovanje in odprt dialog z vodstvom, kar za
                pripadnike generacije Z ni tako pomembno, saj pričakujejo avtomati-
                zirano in hitro povratno informacijo ter odločitveno avtonomijo (See-
                miller in Grace, 2015). Stabilnost zaposlitve in varnost, ki sta bili po-
                membni za milenijce, za generacijo Z nista tako kritični, saj je bolj osre-
                dotočena na priložnosti za hitro napredovanje in osebni razvoj, tudi na
                račun pogostejše menjave delovnih mest (Schawbel, 2013). Generacija
                Z prav tako nižje vrednoti tradicionalne oblike nagrajevanja, kot so bo-
                nusi in povišanja, in bolj ceni takojšnje priznanje ter stalno povratno
                informacijo.
                  Spremembe v motivacijskih dejavnikih so deloma posledica različnih
                gospodarskih okoliščin in tehnološkega napredka, v katerih sta odra-
                ščali obe generaciji. Medtem ko so milenijci odraščali v obdobju eko-
                nomske stabilnosti, se je generacija Z soočala s finančno negotovostjo,
                kar je vplivalo na kariere in vrednote njenih pripadnikov (Sinek, 2014).
                Prav tako je hitra tehnološka evolucija, ki je zaznamovala odraščanje
                generacije Z, ustvarila pričakovanja po hitri prilagoditvi in inovacijah v
                delovnem okolju.


                            66
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71