Page 67 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 67
Generacija alfa 2.9
2.9 Generacija alfa
Dejavniki, ki so motivirali generacijo Z na delovnem mestu, se za priha-
jajočo generacijo alfa postopoma spreminjajo, saj se vrednote in delovne
okolje, v katerem odraščajo njeni pripadniki, razlikujejo. Generacija Z
ceni fleksibilnost, tehnološko integracijo in delo z namenom, medtem
ko se pričakuje, da bo generacija alfa večji poudarek namenila še večji
integraciji tehnologije, avtomatizaciji in umetni inteligenci v delovnem
procesu (Twenge, 2017).
Generacija Z je cenila neposredno povratno informacijo in priznanja,
pripadniki generacije alfa pa bodo verjetno še bolj osredotočeni na hi-
tro in avtomatizirano povratno informacijo zaradi svoje nenehne izpo-
stavljenosti digitalnim tehnologijam od mladosti (Seemiller in Grace,
2015). Prav tako bo pri generaciji alfa manjši poudarek na delovni varno-
sti, saj bodo njeni pripadniki odraščali v še dinamičnejšem in nestabil-
nejšem globalnem gospodarstvu, kar jih bo spodbudilo k prilagodljivo-
sti in pripravljenosti na pogoste karierne ter industrijske spremembe.
Generacija Z je visoko vrednotila delo z namenom in družbeno odgo-
vornost podjetij. Čeprav bo za generacijo alfa to še vedno pomembno,
se bo poudarek verjetno premaknil k inovacijam in rešitvam, ki vključu-
jejo trajnost in okoljsko odgovornost, saj so te teme še bolj poudarjene
v vzgoji pripadnikov te generacije.
Spremembe v motivacijskih dejavnikih od generacije Z do genera-
cije alfa so delno posledica hitrejših tehnoloških sprememb in globalnih
okoljskih izzivov, ki oblikujejo svet, v katerem odrašča generacija alfa.
Vzgoja, ki so je pripadniki slednje deležni v interaktivnem in digitalno
povezanem okolju, bo vplivala na njihove vrednote in pričakovanja do
delovnega mesta, kjerbodoiskalivečjoavtonomijoinpriložnostiza ino-
vativno delo (Sinek, 2014).
Vprašanjazarazpravo
1. Kateri pomembni dejavniki vplivajo na zadovoljstvo zaposlenih?
2. Kakšen je pomen dejavnikov zadovoljstva zaposlenih za notranje
podjetništvo?
3. Kako se dejavniki zadovoljstva zaposlenih razlikujejo med genera-
cijami?
67