Page 64 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 64
2 Podjetniško delovanje obstoječih podjetij
h1 Zadovoljstvo zaposlenih
+ Splošno zadovoljstvo +
0,+ Odnosi s sodelavci +
Nagraj., ugodnosti in org. kultura
+ +
0 Pripadnost zaposlenih +,0
Notranje
h2 Rast
podjet- + podjetja
ništvo
Starost podjetja –
Velikost podjetja (št. zaposlenih) 0
Panoga (proizvodnja, storitve)
Kontrolne spremenljivke
Slika 2.1 Povzetek rezultatov raziskave (prirejeno po Auer 2009, 108)
tudi na rast podjetja. Dimenzija pripadnost zaposlenih na rast podjetja
ni imela vpliva le v storitvenih dejavnostih.
S pomočjo kontrolnih spremenljivk (starost podjetja, velikost podje-
tja glede na število zaposlenih ter panoga – proizvodna in storitvena
podjetja) smo ugotovili, da starost podjetja ni povezana z notranjim
podjetništvom, kar pomeni, da je uvedba notranjepodjetniškega pri-
stopa primerna tako za mlajša kot tudi za starejša podjetja. Prav tako
velikost podjetja ni bila povezana z notranjim podjetništvom, zato je ta
pristop primeren za podjetja vseh velikosti. Storitvena panoga vpliva
na povezavo med odnosi s sodelavci in notranjim podjetništvom s pozi-
tivnim učinkom, medtem ko je proizvodna panoga vplivala na povezavo
med pripadnostjo zaposlenih in rastjo podjetja s pozitivnim učinkom.
Rezultati raziskave jasno kažejo, da je zadovoljstvo zaposlenih ključ-
nega pomena tako za notranje podjetništvo kot tudi za rast podjetij. Na
podlagi rezultatov (Auer, 2009; Auer Antončič in Antončič, 2009, 2011)
so bila izdelana priporočila za podjetja. Raziskava je pokazala, da imajo
med dejavniki, ki vplivajo na zadovoljstvo zaposlenih, največji vpliv na
notranje podjetništvo in rast podjetja nagrajevanje, ugodnosti ter orga-
nizacijska kultura. Priporoča se, da podjetja zagotovijo, da so zaposleni
zadovoljni s plačo in da je učenje vrednoteno kot ključni dejavnik, med-
64