Page 61 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 61
Inovacijska kultura podjetja in milenijci 2.5
• poudarek na dosežkih, izvajanje raziskav,
• prvenstvo kupca,
• management kakovosti,
• fleksibilna organizacija,
• timsko delo,
• participativni management,
• nenehen proces izobraževanja in izpopolnjevanja,
• horizontalna organiziranost,
• notranjepodjetniški proces.
2.4 Inovacijska kultura podjetja in milenijci
Milenijci se v veliki meri zavedajo pomena in koristi razvoja inovacij-
ske kulture v podjetju, saj to generacijo zaznamujejo visoka pričako-
vanja glede kreativnosti, fleksibilnosti in hitre odzivnosti organizacij,
kjer delajo. Inovacijska kultura podjetja za milenijce pomeni priložnost
za uresničevanje lastnih idej in sodelovanje v procesih, ki prispevajo k
stalnemu izboljševanju in inoviranju (Stephens, 2021). Milenijci cenijo
podjetja, ki jim omogočajo delo v okolju, kjer lahko svoje sposobnosti in
znanja izkoristijo za razvoj novih rešitev ter izdelkov. Inovacijska kul-
tura prav tako krepi občutek vključenosti in pripadnosti med milenijci,
saj jih podjetje vidi kot ključne akterje v procesu inoviranja. Ta gene-
racija ima rada izzive in se rada uči iz novih izkušenj, zato so podjetja
z močno inovacijsko kulturo za njene pripadnike še posebej privlačna.
Inovacijska kultura podjetja milenijcem ne zagotavlja le zadovoljstva,
ampak tudi motivira za večjo produktivnost in zavzetost pri delu. Pod-
pira tudi idejo o trajnostnem razvoju, ki je za milenijce še posebej po-
membna. Želijo namreč delati za organizacije, ki ne le sledijo dobičku,
ampak tudi pozitivno prispevajo k družbi in okolju (Twenge idr., 2010).
Zato podjetja, ki razvijajo inovacijsko kulturo, ne le pritegnejo mile-
nijce, ampak jih tudi ohranjajo, saj ti vidijo možnost za dolgoročno ka-
rierno rast in razvoj v skladu z lastnimi vrednotami.
2.5 Inovacijska kultura podjetja in generacija Z
Generacija Z, ki je odraščala v hitro spreminjajočem se tehnološkem
okolju, ima globoko razumevanje in ceni pomen inovacijske kulture v
podjetjih. Ta generacija je pripravljena na spremembe in inovacije, kar
je ključno za podjetja, ki želijo ostati konkurenčna v današnji globalni
61