Page 63 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 63

Zadovoljstvo zaposlenih, notranje podjetništvo in rast podjetja  2.6

            tranje podjetništvo pa bo uspešno napredovalo, kar bo prispevalo krasti
            podjetja. Raziskave tako doma kot v tujini kažejo, da notranje podjetni-
            štvo pozitivno vpliva na rast podjetja (Antončič in Hisrich, 2001, 2003,
            2004; Antončič in Zorn, 2004; Antončič, 2007).

            2.6  Zadovoljstvo zaposlenih, notranje podjetništvo
                 in rast podjetja
            Raziskava (Auer, 2009; Auer Antončič in Antončič, 2009, 2011) je po-
            kazala, da obstaja povezava med zadovoljstvom zaposlenih, notranjim
            podjetništvom in rastjo podjetja (slika 2.1 na str. 64). Hipotezi, ki smo
            ju postavili, sta bili naslednji:
              h1 Zadovoljstvo zaposlenih pozitivno vpliva na notranje podjetništvo.
              h2 Notranje podjetništvo pozitivno vpliva na rast podjetja.
              Identificirali smo štiri dimenzije koncepta zadovoljstva: (1) splošno
            zadovoljstvo, (2) odnosi s sodelavci, (3) nagrajevanje, ugodnosti in or-
            ganizacijska kultura ter(4) pripadnostzaposlenih. Ugotovitveraziskave
            so pokazale, da je splošno zadovoljstvo zaposlenih pozitivno povezano
            z notranjim podjetništvom. Odnosi s sodelavci so bili z notranjim pod-
            jetništvom pozitivno povezani le v storitvenih panogah, medtem ko v
            proizvodnih panogah ta povezanost ni bila opazna. Dimenzija nagraje-
            vanja, ugodnosti in organizacijske kulture je pokazala najmočnejšo po-
            vezanost z notranjim podjetništvom med vsemi dimenzijami zadovolj-
            stva zaposlenih. Dimenzija pripadnosti zaposlenih ni imela povezave z
            notranjim podjetništvom.
              Ugotovitve glede hipoteze h1 so pokazale, da je h1 delno potrjena,
            saj sta dve od štirih dimenzij zadovoljstva zaposlenih (splošno zado-
            voljstvo, nagrajevanje, ugodnosti in organizacijska kultura) pozitivno
            povezani z notranjim podjetništvom, ne glede na panogo. Odnosi s so-
            delavci so z notranjim podjetništvom pozitivno povezani le v storitveni
            dejavnosti, medtem ko v proizvodni dejavnosti ni bilo povezave. Pripa-
            dnost zaposlenih ni bila povezana z notranjim podjetništvom.
              Strukturni model je potrdil pozitivno povezavo med celotnim zado-
            voljstvom zaposlenih in notranjim podjetništvom, kar podpira hipo-
            tezo h1. Potrdili smo tudi hipotezo h2, da je notranje podjetništvo po-
            zitivno povezano z rastjo podjetja.
              Raziskava je dodatno pokazala, da dimenzije zadovoljstva zaposle-
            nih (splošno zadovoljstvo, odnosi s sodelavci, nagrajevanje, ugodnosti
            in organizacijska kultura ter pripadnost zaposlenih) pozitivno vplivajo


                                                            63
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68