Page 63 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 63
Zadovoljstvo zaposlenih, notranje podjetništvo in rast podjetja 2.6
tranje podjetništvo pa bo uspešno napredovalo, kar bo prispevalo krasti
podjetja. Raziskave tako doma kot v tujini kažejo, da notranje podjetni-
štvo pozitivno vpliva na rast podjetja (Antončič in Hisrich, 2001, 2003,
2004; Antončič in Zorn, 2004; Antončič, 2007).
2.6 Zadovoljstvo zaposlenih, notranje podjetništvo
in rast podjetja
Raziskava (Auer, 2009; Auer Antončič in Antončič, 2009, 2011) je po-
kazala, da obstaja povezava med zadovoljstvom zaposlenih, notranjim
podjetništvom in rastjo podjetja (slika 2.1 na str. 64). Hipotezi, ki smo
ju postavili, sta bili naslednji:
h1 Zadovoljstvo zaposlenih pozitivno vpliva na notranje podjetništvo.
h2 Notranje podjetništvo pozitivno vpliva na rast podjetja.
Identificirali smo štiri dimenzije koncepta zadovoljstva: (1) splošno
zadovoljstvo, (2) odnosi s sodelavci, (3) nagrajevanje, ugodnosti in or-
ganizacijska kultura ter(4) pripadnostzaposlenih. Ugotovitveraziskave
so pokazale, da je splošno zadovoljstvo zaposlenih pozitivno povezano
z notranjim podjetništvom. Odnosi s sodelavci so bili z notranjim pod-
jetništvom pozitivno povezani le v storitvenih panogah, medtem ko v
proizvodnih panogah ta povezanost ni bila opazna. Dimenzija nagraje-
vanja, ugodnosti in organizacijske kulture je pokazala najmočnejšo po-
vezanost z notranjim podjetništvom med vsemi dimenzijami zadovolj-
stva zaposlenih. Dimenzija pripadnosti zaposlenih ni imela povezave z
notranjim podjetništvom.
Ugotovitve glede hipoteze h1 so pokazale, da je h1 delno potrjena,
saj sta dve od štirih dimenzij zadovoljstva zaposlenih (splošno zado-
voljstvo, nagrajevanje, ugodnosti in organizacijska kultura) pozitivno
povezani z notranjim podjetništvom, ne glede na panogo. Odnosi s so-
delavci so z notranjim podjetništvom pozitivno povezani le v storitveni
dejavnosti, medtem ko v proizvodni dejavnosti ni bilo povezave. Pripa-
dnost zaposlenih ni bila povezana z notranjim podjetništvom.
Strukturni model je potrdil pozitivno povezavo med celotnim zado-
voljstvom zaposlenih in notranjim podjetništvom, kar podpira hipo-
tezo h1. Potrdili smo tudi hipotezo h2, da je notranje podjetništvo po-
zitivno povezano z rastjo podjetja.
Raziskava je dodatno pokazala, da dimenzije zadovoljstva zaposle-
nih (splošno zadovoljstvo, odnosi s sodelavci, nagrajevanje, ugodnosti
in organizacijska kultura ter pripadnost zaposlenih) pozitivno vplivajo
63