Page 65 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 65

Milenijci  2.7

            tem ko naj se izobraževanje obravnava kot naložba. Nadalje je ključno,
            da nadrejeni aktivno delijo pomembne informacije z zaposlenimi in po-
            sredujejo povratno informacijo o učinkovitosti opravljanja nalog.
              Podjetja naj bodo odzivna na spremembe in si prizadevajo za stalne
            izboljšave. Zagotoviti morajo, da so v podjetju prisotne možnosti za
            osebno rast in da so zaposleni zadovoljni z delovnim časom.
              Za spodbujanje notranjega podjetništva in rast podjetja je ključno
            splošno zadovoljstvo zaposlenih. Pomembno je, da so zaposleni zado-
            voljni z različnimi vidiki svojega dela, kot so vrsta in zanimivost dela, iz-
            zivi, osebno zadovoljstvo, užitek pri delu, neodvisnost pri sprejemanju
            odločitev, pomembnost na delovnem mestu ter finančno nagrajevanje.
              Medsebojni odnosi s sodelavci so še posebej pomembni za rast podje-
            tja vstoritvenihpanogah, sajzaposleni, kisozadovoljnizmedsebojnimi
            odnosi, bolje sodelujejo in so produktivnejši.
              Pripadnost zaposlenih je ključna za splošno zadovoljstvo, čeprav ne-
            posredno ne vpliva na notranje podjetništvo ali rast v storitvenih pano-
            gah, je pa pomembna za rast v proizvodnih panogah. Podjetja naj zato
            spodbujajo pripadnost z organizacijskimi elementi, ki krepijo splošno
            zadovoljstvo.
              Notranje podjetništvo je vitalnega pomenazarastpodjetja, pred-
            vsem z inovacijami izdelkov, tehnologij in poslovnih modelov. Podje-
            tja si morajo za uspeh te dejavnosti prizadevati za iskanje novih tržnih
            niš, razvoj lastne tehnologije, uvajanje tehnoloških novosti, definiranje
            poslanstva, reorganizacijo in povečevanje avtonomije enot ter vzposta-
            vitev fleksibilne strukture, ki bo spodbujala inovativnost. To lahko do-
            sežejo z izboljšanjem zadovoljstva zaposlenih.

            2.7  Milenijci
            Nekoč so tradicionalni motivatorji, kot so dolgotrajna zaposlitev, stroge
            hierarhične strukture in stabilni pokojninski načrti, veljali za ključne
            dejavnike zadovoljstva pri delu. Vendar pa za milenijce ti dejavniki niso
            več tako pomembni. Raziskave kažejo, da ti dajejo prednost fleksibilno-
            sti, možnostim za osebni in poklicni razvoj ter smiselnemu delu pred
            tradicionalnimi koristmi, kot so dolgoročna varnost in avtoritativne
            vloge znotraj podjetja (Twenge, 2017). Milenijci cenijo delovna okolja,
            ki spodbujajo kreativnost, inovativnost in hitro prilagajanje spremem-
            bam, kar je v nasprotju s starimi prednostmi, ki so temeljile na predvi-
            dljivosti in stabilnosti (Hershatter in Epstein, 2010). Razvoj tehnologije
            in globalizacija sta prinesla nove priložnosti za delo na daljavo ter pro-


                                                            65
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70