Page 62 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 62

2  Podjetniško delovanje obstoječih podjetij

                ekonomiji. Za generacijo Z inovacijska kultura ne predstavlja le prilo-
                žnosti za razvoj in uporabo tehnoloških veščin, ampak tudi možnost za
                delo na projektih, ki imajo pozitiven družbeni vpliv (Seemiller in Grace,
                2015; Bencsik idr., 2016; Williford, 2023).
                  Inovacijska kultura podjetja pripadnikom generacije Z omogoča, da
                razvijajo svoje ideje, sodelujejo v timih in prispevajo k reševanju pro-
                blemov na edinstvene načine. Ta kultura podpira tudi njihovo željo po
                avtonomiji in prilagodljivosti, ki sta ključni za njihovo zadovoljstvo pri
                delu. Podjetja, ki spodbujajo inovacijsko kulturo, lahko tako privabijo in
                zadržijo talente iz te generacije, saj ti iščejo delovna okolja, ki so skla-
                dna z njihovimi vrednotami in pričakovanji. Poleg tega cenijo transpa-
                rentnost in odprtost podjetja pri komuniciranju o viziji ter ciljih, kar je
                pogosto del inovacijske kulture. Vlaganje v inovacijsko kulturo ne po-
                meni le uvajanja novih tehnologij, ampak tudi gradnjo organizacijske
                strukture, ki spodbuja ustvarjalnost in eksperimentiranje. Generacija
                Z tako inovacijsko kulturo vidi kot ključ do osebnega in profesional-
                nega razvoja, kar ji omogoča, da deluje proaktivno in se odziva na iz-
                zive sodobnega poslovnega sveta. Podjetja, ki razumejo in izpolnjujejo
                te potrebe, lahko ustvarijo okolje, kjer se pripadniki te generacije lahko
                resnično izrazijo in prispevajo k trajnostni rasti podjetja.
                  Podjetja organizacijsko kulturo razširjajo preko karizmatičnega vo-
                denja, jasnega poslanstva in sistema izobraževanja, pri čemer vodstvo
                prispeva z aktivnim angažiranjem, določanjem meril uspešnosti, nad-
                zorom nad poslovnimi procesi, s hitrim odzivom na krizne situacije in
                z zgledom lastnega vedenja. Zaposleni v podjetjih z odprto kulturo so
                pri prilagajanju prepuščeni lastni iniciativi in fleksibilnosti (Ovsenik in
                Ambrož, 2000, str. 62). Organizacijska podpora notranjemu podjetni-
                štvu obsega tudi dejavnike, ki vplivajo na zadovoljstvo zaposlenih, kot
                so pravično nagrajevanje po notranjepodjetniških merilih, delovni po-
                goji in vrednote, ki spodbujajo notranje podjetništvo.
                  Za zadovoljstvozaposlenihsoključnitudidejavniki, kotsoosebnido-
                hodek, ugled dela, organizacijska kultura, delovno vzdušje, možnosti za
                napredovanje, izobraževanje, pripadnost organizaciji, medsebojni od-
                nosi in učinkovita komunikacija. Ti dejavniki med seboj tesno sodelu-
                jejo in vplivajo na zadovoljstvo zaposlenih ter razvoj notranjega podje-
                tništva. Učinkovita komunikacija med vodstvom in zaposlenimi zago-
                tavlja učinkovito opravljanje nalog ter spodbuja pozitivne medosebne
                odnose znotraj podjetja.
                  Če je organizacijska podpora ustrezna, bodo zaposleni zadovoljni, no-


                            62
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67