Page 220 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 220
Eleonora Doz, Mara Cotič, and Maria Chiara Passolunghi
oblikujejo Gabriella Daroczy idr. (2015), in si prizadeva preučiti tri glavne de-
javnike, ki prispevajo k težavam pri reševanju besedilnih nalog. Najprej pred-
stavimo, kako lastnosti besedila (tj. jezikovne lastnosti, številske lastnosti in
njihova medsebojna povezanost) vplivajo na kompleksnost naloge in kogni-
tivni napor. Nato obravnavamo kognitivne sposobnosti, tako specifične kot
splošne, ki so vpletene v reševanje besedilnih nalog. Nazadnje pa analiziramo
vlogo okoljskih dejavnikov, kot so učbeniki, uporaba tehnologije in kakovost
poučevanja. Zagovarjamo pedagoške pristope, ki temeljijo na razumevanju
problemske situacije in na ustvarjanju notranje predstave problema, saj sta ti
dve osnovi za uspešno reševanje.
Ključnebesede: matematične besedilne naloge, jezikovne lastnosti, številske la-
stnosti, kognitivne spretnosti, učno okolje
220