Page 221 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 221
Osebnost visokošolskega učitelja
kot dejavnik medosebnega stika
med učiteljem in študenti
Ana Bardorfer
Univerza na Primorskem
ana.bardorfer@upr.si
Medosebni stik med visokošolskim učiteljem in študenti je koncept, ki se na-
naša na enega od dejavnikov učnega okolja, ki spodbuja želena akademska
vedenja študentov. Namen pričujoče raziskave je bil preučiti učinek učiteljevih
osebnostnih dimenzij na medosebni stik. V nasprotju z našimi pričakovanji so
rezultati pokazali, da sprejemljivost učitelja ne prispeva pomembno k napo-
vedi kakovosti medosebnega stika. Poleg tega tudi nobena od preostalih šti-
rih dimenzij učiteljeve osebnosti ni prispevala k napovedi stika. Predvidevamo,
da se pričakovana pozitivna povezanost med sprejemljivostjo in medosebnim
stikom ni pokazala, ker smo uporabili učiteljeve samoocene osebnostnih la-
stnosti, in bi se ta pokazala, če bi uporabili ocene študentov o osebnostnih
lastnostih učitelja. Na študentovo doživljanje medosebnega stika verjetno v
večji meri vpliva njegova subjektivna zaznava učitelja, ki pa lastne osebnosti
pred študenti najverjetneje ne izraža v polni meri, temveč svoje vedenje v pre-
davalnici nadzoruje bolj kakor v drugih okoljih.
Ključne besede: medosebni stik, komunikacija, medosebni odnosi, visoko šol-
stvo, osebnost učitelja
Uvod
V zadnjih desetletjih se zaradi vse večje vključenosti mladih v visokošolsko iz-
obraževanje povečuje tudi raznolikost študentov – med seboj se razlikujejo
v interesih, sposobnostih in predznanju (Marentič Požarnik in Puklek Levpu-
šček 2005). V takem kontekstu je učinkovito poučevanje velik izziv in zahteva
visoko pedagoško usposobljenost visokošolskega učitelja.¹ Ta naj bi bil poleg
obvladovanja različnih didaktičnih in pedagoških pristopov zmožen ustvariti
tudi spodbudno učno okolje, to pa zahteva obvladovanje komunikacijskih in
socialnih spretnosti, ki tudi predstavljajo pomemben vidik poučevanja viso-
košolskega učitelja (Cvetek 2004; Peklaj in Puklek Levpušček 2006).
¹ V celotnem besedilu uporabljamo enoten izraz »učitelj« za vse osebe, ki poučujejo v visokošol-
skem prostoru, ne glede na njihov spol in delovno mesto (asistent, visokošolski učitelj, lektor).
Krmac, N.,S.Hudovernik, M. Rodela,M.Mezgec, M. RadetićPaićinM. Kukanja Gabrijelčič, ur. 2024.
Pedagoška vizija: premikanje izobraževanja od tradicije do inovacij – 50 let razvoja na Pedagoški fakulteti.
Koper: Založba Univerze na Primorskem. https://doi.org/10.26493/978-961-293-358-6.221-235