Page 225 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 225

Osebnost visokošolskega učitelja kot dejavnik medosebnega stika med učiteljem in študenti


             nje, tudi spodbuja pripravljenost študentov, da se bolj povežejo z njim. Če-
             prav ima visokošolski učitelj dobro izdelane metode oz. načine poučevanja,
             je lahko učinek, ki ga ima tak učitelj na učenje študentov, manjši, če mu ne
             uspe navezati kakovostnega stika s študenti.
               Namen raziskave je bil ugotoviti, ali osebnostne dimenzije v pomembni
             meri prispevajo k napovedi medosebnega stika, kot ga zaznavajo študenti.
             Kljub nekaterim neskladjem v raziskavah se osebnostna dimenzija spreje-
             mljivost najdosledneje kaže kot pomemben dejavnik pri vzpostavljanju po-
             zitivnih medosebnih odnosov in spodbudnega učnega okolja. Tudi Andreja
             Avsec (2007) navaja, da je v primerjavi z drugimi dimenzijami sprejemlji-
             vost najpomembnejša lastnost v medosebnih odnosih in med drugim po-
             membno napoveduje dobre medosebne odnose. Na podlagi tega smo obli-
             kovali hipotezo: osebnostna dimenzija sprejemljivost učitelja v pomembni
             meri prispeva k napovedi medosebnega stika med učiteljem in študenti, kot
             ga zaznavajo slednji, ob statističnem nadzoru drugih štirih učiteljevih oseb-
             nostnih dimenzij (ekstravertnost, vestnost, odprtost, nevroticizem), njegovih
             demografskih značilnosti (spol, starost) ter izkušenosti v poučevanju.

             Metoda
             Pričujoča raziskava je bila kvantitativna, v njej smo uporabili neeksperimen-
             talno kavzalno metodo.

             Vzorec
             V vzorec smo vključili 50 visokošolskih učiteljev, tj. asistentov, predavateljev,
             profesorjev in lektorjev (62 žensk), ki poučujejo na naravoslovnih oz. druž-
             boslovnih študijskih programih na treh večjih javnih univerzah v Sloveniji
             (Univerza v Ljubljani, Univerza na Primorskem, Univerza v Mariboru), starih
             od 25 do 65 let ter z izkušnjami v visokošolskem poučevanju od manj kot pet
             let do 25 let in več. Vzorec učiteljev je bil približno enakomerno porazdeljen
             glede na univerzo in glede na družboslovno oz. naravoslovno smer študij-
             skegaprograma(preglednica1).
               V vzorec smo vključili še približno 30 študentov na posameznega visoko-
             šolskega učitelja. Skupno je v raziskavi sodelovalo 1.682 študentov (71,5
             žensk) sodelujočih učiteljev, ki so bili prisotni na vsaj polovici ur predmeta
             ciljnega učitelja, v starosti od 18 do 30 let in več. Struktura vzorca študentov
             je prikazana v preglednici 2.
               Tako vzorec visokošolskih učiteljev kot vzorec študentov je bil priložnostni
             – sodelovali so tisti, ki so izrazili pripravljenost za sodelovanje v raziskavi in
             podali pisno informirano soglasje.


                                                                            225
   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230