Page 225 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 225
Osebnost visokošolskega učitelja kot dejavnik medosebnega stika med učiteljem in študenti
nje, tudi spodbuja pripravljenost študentov, da se bolj povežejo z njim. Če-
prav ima visokošolski učitelj dobro izdelane metode oz. načine poučevanja,
je lahko učinek, ki ga ima tak učitelj na učenje študentov, manjši, če mu ne
uspe navezati kakovostnega stika s študenti.
Namen raziskave je bil ugotoviti, ali osebnostne dimenzije v pomembni
meri prispevajo k napovedi medosebnega stika, kot ga zaznavajo študenti.
Kljub nekaterim neskladjem v raziskavah se osebnostna dimenzija spreje-
mljivost najdosledneje kaže kot pomemben dejavnik pri vzpostavljanju po-
zitivnih medosebnih odnosov in spodbudnega učnega okolja. Tudi Andreja
Avsec (2007) navaja, da je v primerjavi z drugimi dimenzijami sprejemlji-
vost najpomembnejša lastnost v medosebnih odnosih in med drugim po-
membno napoveduje dobre medosebne odnose. Na podlagi tega smo obli-
kovali hipotezo: osebnostna dimenzija sprejemljivost učitelja v pomembni
meri prispeva k napovedi medosebnega stika med učiteljem in študenti, kot
ga zaznavajo slednji, ob statističnem nadzoru drugih štirih učiteljevih oseb-
nostnih dimenzij (ekstravertnost, vestnost, odprtost, nevroticizem), njegovih
demografskih značilnosti (spol, starost) ter izkušenosti v poučevanju.
Metoda
Pričujoča raziskava je bila kvantitativna, v njej smo uporabili neeksperimen-
talno kavzalno metodo.
Vzorec
V vzorec smo vključili 50 visokošolskih učiteljev, tj. asistentov, predavateljev,
profesorjev in lektorjev (62 žensk), ki poučujejo na naravoslovnih oz. druž-
boslovnih študijskih programih na treh večjih javnih univerzah v Sloveniji
(Univerza v Ljubljani, Univerza na Primorskem, Univerza v Mariboru), starih
od 25 do 65 let ter z izkušnjami v visokošolskem poučevanju od manj kot pet
let do 25 let in več. Vzorec učiteljev je bil približno enakomerno porazdeljen
glede na univerzo in glede na družboslovno oz. naravoslovno smer študij-
skegaprograma(preglednica1).
V vzorec smo vključili še približno 30 študentov na posameznega visoko-
šolskega učitelja. Skupno je v raziskavi sodelovalo 1.682 študentov (71,5
žensk) sodelujočih učiteljev, ki so bili prisotni na vsaj polovici ur predmeta
ciljnega učitelja, v starosti od 18 do 30 let in več. Struktura vzorca študentov
je prikazana v preglednici 2.
Tako vzorec visokošolskih učiteljev kot vzorec študentov je bil priložnostni
– sodelovali so tisti, ki so izrazili pripravljenost za sodelovanje v raziskavi in
podali pisno informirano soglasje.
225