Page 250 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 250

Petra Dolenc, Jerneja Lobnikar in Blaž Simčič


                  ljavnost in zanesljivost tega pripomočka za ocenjevanje izgorelosti osnovno-
                  šolskih učiteljev. Ker se je psihometrična preverba vprašalnika omejila le na
                  vzorec osnovnošolskih učiteljev, bi v prihodnje kazalo vprašalnik preveriti na
                  širšem vzorcu zaposlenih v vzgoji in izobraževanju (npr. vzgojitelji predšol-
                  skih otrok, srednješolski učitelji, šolski svetovalni delavci).
                    Prav tako bi bilo v prihodnje smiselno oblikovati slovenske norme za vpra-
                  šalnik BAT-12, ki bi omogočale natančnejšo oceno stopnje izgorelosti pri de-
                  lovno aktivnem prebivalstvu; tako bi lahko pojav izgorelosti zaposlenih v
                  vzgoji in izobraževanju primerjali z drugimi poklicnimi skupinami.
                    Rezultati o povezanosti med osebnostjo in izgorelostjo razširjajo dose-
                  danjaspoznanja spodročjapreučevanja dejavnikov izgorelosti pri učiteljih.
                  Prav tako imajo pomembno uporabno vrednost, saj spodbujajo razmislek
                  o možnih strategijah za preprečevanje poklicne izgorelosti. Uporaba čuječ-
                  nosti lahko, denimo, zaposlenim pomaga obvladati negativne učinke preti-
                  rane zaskrbljenosti in anksioznosti, ki sta značilni za višje izražen nevrotici-
                  zem. Preventivne programe in intervencije, ki spodbujajo uporabo konstruk-
                  tivnejših načinov vedenja v stresnih situacijah, bi bilo smiselno vključiti tako
                  v strokovno usposabljanje pedagoških delavcev kot tudi v izobraževanje štu-
                  dentov pedagoškega študija, ki šele vstopajo v učiteljski poklic.
                    Naša raziskava ima tudi nekatere omejitve. Med sodelujočimi v njej so pre-
                  vladovale učiteljice, zato bi bilo v prihodnje smiselno vključiti več moških in
                  tako nekoliko uravnotežiti vzorec po spolu. Prav tako je treba opozoriti, da
                  so bili pri preučevanju odnosa med osebnostjo in izgorelostjo uporabljeni
                  vprašalniki, ki temeljijo na samoporočanju. Nadaljnje preučevanje bi lahko
                  omenjene subjektivne metode dopolnilo z objektivnimi merami, kot je npr.
                  ugotavljanje stopnje stresa in izgorevanja na podlagi ravni kortizola.

                       Literatura
                       Aloe,A. M., S. Shisler, B. D. Norris, A. B. Nickerson inT.W.Rinker. 2014.»AMulti-
                          variate Meta-Analysis of Student Misbehavior and Teacher Burnout.« Edu-
                          cational Research Review 12 (5): 30–44.
                       Alyamy, K. F., in S. C. Loh. 2020. »Factors Predicting Teacher Burnout: The Mode-
                          ration Role of Perceived Social Support.«JournalofSpecialNeedsEducation
                          10:50–69.
                       Angelini, G. 2023. »Big Five Model Personality Traits and Job Burnout: A Syste-
                          matic Literature Review.« BMC Psychology 11 (1): 49.
                       Angelini, G., I. Buonomo, P. Benevene, P. Consiglio, L. Romano in C. Fiorilli. 2021.
                          »The Burnout Assessment Tool (BAT): A Contribution to Italian Validation
                          with Teachers.« Sustainability 13 (16): 9065.
                       Arvidsson, I., C. Håkansson, B. Karlson, J. Björk in R. Persson, 2016. »Burnout


                  250
   245   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255