Page 245 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 245

Slovenska oblika Vprašalnika za oceno izgorelosti (BAT-12)


             Preglednica 3  Koeficienti zanesljivosti in korelacije za BAT-12
             Dimenzije BAT-             α      ω                        
              Izčrpanost               ,   ,
              Miselna odtujenost       ,   ,   ,
              Kognitivna oškodovanost  ,   ,   ,   ,
              Čustvena oškodovanost    ,   ,   ,   ,   ,
             BAT- – skupni rezultat   ,   ,   ,   ,   ,   ,


             selna odtujenost, KO – kognitivna oškodovanost, ČO – čustvena oškodova-
             nost). Prav tako so štiri podlestvice pomembno nasičene s skupnim rezulta-
             tom BAT-12, standardizirane faktorske uteži se gibljejo med 0,54 in 0,90. Naj-
             nižjo vrednost opažamo pri podlestvici izčrpanost,vendartapresegašespre-
             jemljive vrednosti, ki jih priporočajo Hair idr. (2019).
               Koeficienti zanesljivosti αmed0,78in 0,90terkoeficienti αmed0,77 in 0,89
             kažejo na dobro notranjo skladnost posameznih podlestvic ter skupnega re-
             zultata BAT-12. Pearsonovi koeficienti korelacije med posameznimi podlestvi-
             cami so v razponu od 0,35 do 0,70, večinoma gre za zmerne povezanosti, kar
             kaže na njihovo ustrezno diskriminativnost. Visoke korelacije pa opažamo
             med podlestvicami in skupnim rezultatom BAT-12 (preglednica 3).


             Ocena izgorelosti učiteljev in vloga osebnostnih lastnosti
             V preglednici 4 predstavljamo osnovno opisno statistiko za posamezne pod-
             lestvice in skupni rezultat BAT-12. Aritmetične sredine se gibljejo med 2,22 in
             3,18, pri čemer je med posameznimi simptomi izgorelosti najvišje izražena iz-
             črpanost, najnižje pa kognitivna oškodovanost. Na podlagi koeficientov asi-
             metrije in sploščenosti ugotavljamo, da ni večjih odstopanj od normalne po-
             razdelitve.
               Na podlagi t-testa ne ugotavljamo razlik v oceni izgorelosti (v smislu sku-
             pnega rezultata BAT-12) glede na spol (t =–1,93; p = 0,054), stopnjo pouče-
             vanja (t =–0,95; p = 0,345) in opravljanje razredništva (t = –0,96; p = 0,339).

             Preglednica 4 Opisna statistika za BAT-12
             Dimenzije BAT-            Min   Max      M     SD   Asim     Spl
             Izčrpanost                 ,   ,   ,   ,  –,  –,
             Miselna odtujenost         ,   ,   ,   ,  ,  –,
             Kognitivna oškodovanost    ,   ,   ,   ,  ,  ,
             Čustvena oškodovanost      ,   ,   ,   ,  ,  –,
             BAT- – skupni rezultat   ,   ,   ,   ,  ,  ,



                                                                            245
   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250