Page 439 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 439

Mnenja staršev o rabi zaslonov v povezavi

                  z izbranimi gibalnimi aktivnostmi
                  predšolskih otrok


                  Giuliana Jelovčan              Jera Gregorc
                  Univerza na Primorskem         Univerza v Ljubljani
                  giuliana.jelovcan@pef.upr.si   jera.gregorc@pef.uni-lj.si
                  Miran Muhič
                  Univerza v Mariboru
                  miran.muhic@um.si

                  V pričujočem prispevku analiziramo nekatere povezave med uporabo zaslo-
                  nov in izbranimi vidiki gibalnih aktivnosti. V vzorec smo zajeli 471 staršev pred-
                  šolskih otrok iz različnih delov Slovenije. Podatke smo pridobili spomočjosple-
                  tnega vprašalnika. Ugotovili smo povezanost med časom staršev in otrok pred
                  zasloni, in sicer od dveh let naprej, vendar je bila statistično značilna le pri šti-
                  riletnikih (r =0,482; p < 0,001). Nadalje smo ugotovili obratno sorazmernost
                  med gibalno dejavnostjo na prostem in časom pred zasloni, kar pomeni, da so
                  otroci, ki so dlje časa pred zasloni, manj časa zunaj, kar velja za dve, tri in šest let
                  stare otroke. Analiza je pokazala tudi obratno sorazmerno povezanost tako pri
                  grobi motoriki, ki je od četrtega leta naprej tudi statistično značilna (p <0,05),
                  kot pri fini motoriki (petletniki: r = –0,344, p < 0,05; šestletniki, r =–0,493, p <
                  0,05).
                  Ključne besede: gibalne spretnosti, predšolski otroci, starši, zasloni


             Uvod
             Sodobnadružbasehitro razvijanavsehpodročjih,šeposebej tehnološkem.
             Digitalizacija, ki v najširšem bistvu pomeni pretvorbo analognih informacij
             v digitalno obliko, v tej tehnološki revoluciji postaja ključen element ter pri-
             naša številna vprašanja o pozitivnih in negativnih vplivih na razvoj družbe
             kot celote. V današnjem času je digitalizacija vseprisotna tudi v vzgojno-
             izobraževalnih inštitucijah (Lepičnik Vodopivec in Hmelak 2022, 7–9), zato je
             pomembno, da spremljamo njen vpliv na različne vidike vzgoje in izobraže-
             vanja. V digitalno tehnologijo uvrščamo vse tehnološke naprave in sisteme,
             ki nam omogočajo, da informacije shranjujemo, obdelujemo, prenašamo, jih
             prikličemo ipd. Vse to nam omogočajo različni t.i. nosilci, kot so različni ra-
             čunalniki (namizni, prenosni, tablični), pametni telefoni, televizija, digitalni
             fotoaparati, USB-ključi, radio itd. (Spitzer 2021). Naprave imajo različne funk-
             cionalnosti in uporabniku nudijo različne izkušnje ter priložnosti.


             Krmac, N.,S.Hudovernik, M. Rodela,M.Mezgec, M. RadetićPaićinM. Kukanja Gabrijelčič, ur. 2024.
             Pedagoška vizija: premikanje izobraževanja od tradicije do inovacij – 50 let razvoja na Pedagoški fakulteti.
             Koper: Založba Univerze na Primorskem.  https://doi.org/10.26493/978-961-293-358-6.439-451
   434   435   436   437   438   439   440   441   442   443   444