Page 434 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 434
Anja Valenčić Štembergar, Dragana Žunič, Sara Bertok, Brigita Drnovšek Olup in Mateja Maljevac
Sklep
Rojstvo otroka, ki na kakršen koli način odstopa od tipičnega razvoja, za
starše in njihove bližnje pomeni stresno situacijo, ki lahko vodi do resnej-
ših stisk. Zakon o celostni zgodnji obravnavi otrok s posebnimi potrebami
in rizičnimi dejavniki (2017) je omogočil, da otroci in družine tudi v našem
okolju pridobijo takojšnjo pomoč, ko so zaznane posebne potrebe otroka
ali rizični dejavnik, ki lahko privede do razvoja trajnih posebnih potreb. Prav
tako se naš sistem zgodnje obravnave ne nanaša le na otroka, temveč tudi
na podporo celotni družini z zavedanjem, da je ravno slednja eden ključnih
dejavnikov pri uspešnosti rehabilitacije.
S študijo primera smo želeli prikazati celovitost multidisciplinarne obrav-
nave otroka z enostransko slepoto in rizičnimi dejavniki za razvoj primanj-
kljajev na različnih področjih razvoja ter posebej poudariti pomen spodbu-
dnega družinskega okolja v procesu samega zdravljenja in obravnave. Zgo-
dnja obravnavaje učinkovitale, ko je usmerjena v celotno otrokovodružino
in ima na otroka holistični pogled. V študiji primera so nazorno prikazani po-
tek različnih zdravstvenih in pedagoških obravnav ter rezultati otrokovega
funkcioniranja v tem trenutku. Opažamo torej, da otrok dosega ključne ra-
zvojne mejnike in hkrati niti telesno niti duševno bistveno ne odstopa od
vrstnikov. Predvidevamo, da se bo, ob trenutnem tempu razvoja, do vstopa
v šolski sistem popolnoma rehabilitiral in v bodoče ne bo več potreboval do-
datne strokovne pomoči za premagovanje primanjkljajev, ovir oz. motenj.
Sklenemo lahko, da je investicija v zgodnjo obravnavo v trenutku, ko se po-
javi potreba po njej, vsekakor upravičena, saj ne dviguje le kakovosti življenja
vpletenih družin, ampak tudi razbremeni zdravstveni in socialni sistem v pri-
hodnosti.
Hkrati se zavedamo, da ima naša raziskava omejitve. Ker temelji na pred-
stavitvi ene študije primera, rezultatov ne moremo posploševati na celotno
populacijo predšolskih otrok z okvaro vida, ki so deležni podpore v okviru
sistema celostne zgodnje obravnave.
Literatura
Alimović, S., A. Katušić in V. Mejaški-Bošnjak. 2013. »Visual Stimulations’ Critical
Period in Infants with Perinatal Brain Damage.« NeuroRehabilitation 33 (2):
251–255.
Anderson, S., S. Boigon, K. Davis in C. DeWaard. 2007. The Oregon Project for
Preschool Children Who are Blind or Visually Impaired. 6. izd. Medford, OR:
Southern Oregon Education Service District.
Bernardino, C. R. 2010. »Congenital Anophthalmia: A Review of Dealing with
434