Page 442 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 442

Giuliana Jelovčan, Miran Muhič in Jera Gregorc


                  med časoma; (ii) povezavo med pogostostjo gibalnih dejavnosti otrok zunaj
                  in časom, ki ga otroci preživijo pred zasloni. Glede na morebitno povezavo
                  med rabo zaslona in razvojem fine ter grobe motorike pa želimo (iii) ugotoviti
                  povezavo med izbranimi vidiki fine in grobe motorike s časom, preživetim
                  pred zasloni.


                  Empirična raziskava
                  Prispevek predstavlja rezultate empirične neeksperimentalne kvantitativne
                  raziskave, ki je bila izvedena na priložnostnem vzorcu staršev izbranih vrt-
                  cev obalno-kraške, osrednjeslovenske, gorenjske in podravske regije. Namen
                  raziskave je bil s pomočjo vprašalnika preučiti prevalenco uporabe zaslona
                  predšolskih otrok in njihovih staršev ter pridobiti podatke o nekaterih vidikih
                  gibalnih aktivnosti. Cilj raziskave pa je bil preučiti povezavo med pogostostjo
                  uporabe zaslona in nekaterimi vidiki gibalnih aktivnostih otrok in njihovih
                  staršev.
                    Glede na namen in cilj raziskave smo si postavili naslednja raziskovalna
                  vprašanja:

                    RV1 Kako se čas staršev na družabnih omrežjih povezuje s časom otrok
                        pred zasloni?
                    RV2 Kako se gibanje otrok zunaj povezuje z njihovim časom pred zasloni?
                    RV3 Kako se ocena staršev o nekaterih gibalnih spretnosti otrok povezuje
                        z otrokovim časom pred zasloni?

                  Merski instrumenti in postopek zbiranja podatkov
                  Vprašalnik smo oblikovali na podlagi spoznanj sodobne literature, še pose-
                  bej Muppalle idr. (2023), in je vseboval 26 vprašanj zaprtega oz. polodprtega
                  tipa, namenjen pa je bil staršem predšolskih otrok. Vprašanja so bila razde-
                  ljena v šest sklopov, in sicer demografski podatki (1), čas staršev (2) in njihovih
                  otrok (3) pred zasloni in med ukvarjanjem s telesno dejavnostjo, izkušnje (4)
                  in mnenja (5) staršev glede uporabe zaslonov ter ocena (6) znanja izbranih
                  gibalnih spretnosti. Vprašanja, s katerimi smo starše spraševali po mnenjih
                  glede uporabe zaslonov (kar je pomenilo 1 – »Sploh se ne strinjam«; 2 – »Se ne
                  strinjam«;3–»Niti sestrinjamniti senestrinjam«;4 –»Sestrinjam«;5–»Popol-
                  noma se strinjam«) in ocenah gibalnih spretnosti (kar je pomenilo 1 – »Zelo
                  redko«; 2 – »Redko«; 3 – »Občasno«; 4 – »Pogosto«; 5 – »Zelo pogosto«) nji-
                  hovih otrok, smo oblikovali na petstopenjski Likertovi lestvici. Podatke smo
                  zbrali preko spletnega vprašalnika (www.1Ka.si). Sodelovanje pri raziskavi je
                  bilo anonimno in prostovoljno.


                  442
   437   438   439   440   441   442   443   444   445   446   447