Page 442 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 442
Giuliana Jelovčan, Miran Muhič in Jera Gregorc
med časoma; (ii) povezavo med pogostostjo gibalnih dejavnosti otrok zunaj
in časom, ki ga otroci preživijo pred zasloni. Glede na morebitno povezavo
med rabo zaslona in razvojem fine ter grobe motorike pa želimo (iii) ugotoviti
povezavo med izbranimi vidiki fine in grobe motorike s časom, preživetim
pred zasloni.
Empirična raziskava
Prispevek predstavlja rezultate empirične neeksperimentalne kvantitativne
raziskave, ki je bila izvedena na priložnostnem vzorcu staršev izbranih vrt-
cev obalno-kraške, osrednjeslovenske, gorenjske in podravske regije. Namen
raziskave je bil s pomočjo vprašalnika preučiti prevalenco uporabe zaslona
predšolskih otrok in njihovih staršev ter pridobiti podatke o nekaterih vidikih
gibalnih aktivnosti. Cilj raziskave pa je bil preučiti povezavo med pogostostjo
uporabe zaslona in nekaterimi vidiki gibalnih aktivnostih otrok in njihovih
staršev.
Glede na namen in cilj raziskave smo si postavili naslednja raziskovalna
vprašanja:
RV1 Kako se čas staršev na družabnih omrežjih povezuje s časom otrok
pred zasloni?
RV2 Kako se gibanje otrok zunaj povezuje z njihovim časom pred zasloni?
RV3 Kako se ocena staršev o nekaterih gibalnih spretnosti otrok povezuje
z otrokovim časom pred zasloni?
Merski instrumenti in postopek zbiranja podatkov
Vprašalnik smo oblikovali na podlagi spoznanj sodobne literature, še pose-
bej Muppalle idr. (2023), in je vseboval 26 vprašanj zaprtega oz. polodprtega
tipa, namenjen pa je bil staršem predšolskih otrok. Vprašanja so bila razde-
ljena v šest sklopov, in sicer demografski podatki (1), čas staršev (2) in njihovih
otrok (3) pred zasloni in med ukvarjanjem s telesno dejavnostjo, izkušnje (4)
in mnenja (5) staršev glede uporabe zaslonov ter ocena (6) znanja izbranih
gibalnih spretnosti. Vprašanja, s katerimi smo starše spraševali po mnenjih
glede uporabe zaslonov (kar je pomenilo 1 – »Sploh se ne strinjam«; 2 – »Se ne
strinjam«;3–»Niti sestrinjamniti senestrinjam«;4 –»Sestrinjam«;5–»Popol-
noma se strinjam«) in ocenah gibalnih spretnosti (kar je pomenilo 1 – »Zelo
redko«; 2 – »Redko«; 3 – »Občasno«; 4 – »Pogosto«; 5 – »Zelo pogosto«) nji-
hovih otrok, smo oblikovali na petstopenjski Likertovi lestvici. Podatke smo
zbrali preko spletnega vprašalnika (www.1Ka.si). Sodelovanje pri raziskavi je
bilo anonimno in prostovoljno.
442