Page 482 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 482

Sara Brezigar


                  krepitev konceptov večkulturnosti in večjezičnosti, ki sta stopila v ospredje
                  z evropskimi integracijskimi procesi in s katerima je slovenska šola postala
                  zanimiva za širšo javnost. To bi zahtevalo inoviranje in izrazito predrugače-
                  nje modela izobraževanja, kar ima pomembne politične posledice in zahteva
                  tudi posebej usposobljene kadre. V drugem primeru, ki mu vsaj pasivno, iz-
                  hajajoč iz trenutnega položaja, trenutno sledi slovenska šola, pa so sodeč po
                  osipu rezultati zaenkrat nezadovoljivi. To nakazuje, da je pri vztrajanju na tej
                  poti potreben aktivnejši pristop, ki bo poleg usposabljanja učiteljev za izo-
                  braževanje teh treh različnih ciljnih populacij naslovil tudi ustrezno krepitev
                  jezikovnih veščin v slovenskem jeziku in vzpostavljanje pozitivnega odnosa
                  do le-tega.


                       Literatura
                       Baloh, B.,inM.MelincMlekuž. 2023. Slovenščina v vrtcu: poučevanje in učenje
                          jezikavvrtcihsslovenskimučnimjezikomvItaliji. Trst: Slovenski raziskovalni
                          inštitut.
                       Bogatec, N. 2015. »Šolanje v slovenskem jeziku v Italiji.« Razprave in gradivo: re-
                          vija za narodnostna vprašanja (74): 5–21.
                       ———. 2017. »Šolanje, izobraževanje in raziskovanje v slovenskem jeziku v Ita-
                          liji.« V Skupnost v središču Evrope: Slovenci v Italiji od padca Berlinskega zidu
                          doizzivovtretjegatisočletja, uredila N. Bogatec in Z. Vidau, 102–117 Trst: Slo-
                          venski raziskovalni inštitut.
                       ———. 2020. »Analiza vpisov v vrtce in šole s slovenskim učnim jezikom ozi-
                          roma dvojezičnim slovensko italijanskim poukom v Italiji v obdobju od
                          šolskega leta 2000/01 do šolskega leta 2019/20.« Slovenski raziskovalni in-
                          štitut. https://www.slori
                          .org/wp-content/uploads/2020/01/Predstavitev-januar-2020.pdf.
                       ———. 2021a. »Izbira po prvostopenjski srednji šoli (po ›Mali maturi‹ 2021).«
                          Slovenski raziskovalni inštitut. http://www.slori.org/wp-content/uploads
                          /2021/10/predstavitev_2021.pdf.
                       ———. 2021b. »Trendi prehajanja iz ene stopnje šolanja v drugo v obdobju šol-
                          skih let 1986/87-2021/22.« Slovenski raziskovalni inštitut. http://www.slori
                          .org/wp-content/uploads/2022/01/predstavitev-vpisi_prehajanja_2021
                          .pdf.
                       Bogatec, N., in M. Bufon. 1996. Slovenske šole v tržaški in goriški pokrajini: vrtci in
                          osnovne šole. Trst: Slovenski raziskovalni inštitut.
                       ———. 1999. Slovenske šole v tržaški in goriški pokrajini: nižje in višje srednje šole.
                          Trst: Slovenski raziskovalni inštitut.
                       Bogatec, N., S. Brezigar in M. Mezgec. 2021. »Pouk na daljavo v osnovnih šolah s
                          slovenskim učnim jezikom in slovensko-italijanskim dvojezičnim poukom
                          v Italiji med epidemijo covid-19.« Sodobna pedagogika 72 (138): 44–68.
                       Brezigar, S. 2004. »Politike promocije manjšinskih jezikov: primer pridobivanja
                  482
   477   478   479   480   481   482   483   484   485   486   487