Page 479 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 479
Jezik kot dejavnik za vpis v šolo s slovenskim učnim jezikom v Italiji
Preglednica 2 Odgovori učencev na vprašanje »Navedi, prosim, zakaj si se vpisal/-a
v italijansko drugostopenjsko srednjo šolo«
Odgovori Število
Kertešolesslovenskim učnimjezikom ni/je predaleč
Ker dobro oz. bolje obvladam italijanski jezik
Slovenščina mi ni všeč, se je nočem učiti več, naveličala sem se je
Ker želim nadaljevati šolanje v italijanskem jeziku
Ker je bližja domu
Ker doma govorimo italijansko
Ker mi je italijanščina všeč
Ker želim v Videm
Ker želim menjati šolsko okolje
Ker živim v Italiji
Ker ni dvojezična
Ker se želim zaposliti v Italiji
Drugo
Opombe Vodstotkih, n = 57. Prirejeno po Bogatec (2021a).
Preglednica 3 Odgovori učencev na vprašanje »Navedi, prosim, zakaj si se vpisal/-a
v italijansko drugostopenjsko srednjo šolo«
Odgovori () ()
Kertešolesslovenskim učnimjezikom ni/je predaleč
Ker želim nadaljevati šolanje v italijanskem jeziku
Ker doma govorimo italijansko
Ker želim menjati šolsko okolje
Ker dobro oz. bolje obvladam italijanski jezik
Slovenščina mi ni všeč, se je nočem več učiti, naveličal sem se je
Ker je bližja domu
Ker mi je italijanščina všeč
Ker želim v Videm
Ker živim v Italiji
Ker ni dvojezična
Ker se želim zaposliti v Italiji
Drugo
Opombe Naslovi stolpcev: (1) odgovori dijakov iz jezikovno »mešanih« družin (n = 12), (2) od-
govori dijakov iz neslovenskih družin (n = 44). V odstotkih, n = 57. Prirejeno po Bogatec (2021a).
iz mešanih družin kot razlog za vpis na italijansko šolo navajajo, da te šole s
slovenskim jezikom ni oz. je predaleč (67 respondentov). Kljub omejitvam
vzorca velja omeniti, da niso izražali niti negativnih stališč do slovenščine niti
479