Page 497 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 497

Vloga predmeta šport pri spodbujanju

                  narodne identitete na dvojezičnem
                  območju Prekmurja


                  Kaja Mujdrica                  Joca Zurc
                  Univerza v Mariboru            Univerza v Mariboru
                  kaja.mujdrica1@um.si           joca.zurc@um.si
                  Mateja Pšunder
                  Univerza v Mariboru
                  mateja.psunder@um.si

                  Temeljni namen prispevka je bil raziskati, kakšna je pri spodbujanju narodne
                  identitete učencev in dijakov na dvojezičnem območju Prekmurja vloga pred-
                  meta šport v osnovni šoli oz. športne vzgoje v srednji šoli. Raziskava temelji
                  na kvantitativnih podatkih, ki so bili pridobljeni s spletnim vprašalnikom, s po-
                  močjokateregasmodobiliodgovore152učencevindijakovdvojezičnihosnov-
                  nih ter srednjih šol. Na osnovi njihovih stališč zaključujemo, da se pri obravna-
                  vanih predmetih na dvojezičnih šolah v Prekmurju spodbuja in utrjuje pred-
                  vsem slovenska narodna identiteta, na kar vplivajo: sporazumevanje v sloven-
                  skem jeziku, dejavnosti, ki so načrtno ali preko prikritega kurikuluma vključene
                  v poučevanje, in slovenska narodna identiteta učencev ter dijakov. Čeprav re-
                  zultati pričajo v korist spodbujanja slovenske narodne identitete, raziskava po-
                  kaže odprtost do tega, da tudi pripadniki madžarske narodne skupnosti ohra-
                  njajo in utrjujejo lastno narodno identiteto pri predmetih s področja športa, in
                  potrdi prisotnost sožitja med pripadniki različnih narodnosti na dvojezičnem
                  območju v Prekmurju.
                  Ključnebesede: narodnost, šport, pouk športne vzgoje, dvojezično šolstvo, ma-
                  džarska manjšina




             Uvod
             Na območju Republike Slovenije živijo pripadniki različnih narodnih iden-
             titet. Poleg Slovencev, ki predstavljajo večinski narod, sta v državi priznani
             še dve avtohtoni narodni manjšini, in sicer madžarska ter italijanska (Žurej
             2004). Ob navedenih narodih živijo na slovenskem območju tudi druge na-
             rodne skupnosti, kot so npr. Romi, prebivalci bivše Jugoslavije, priseljenci iz
             drugih držav sveta. Narodna identiteta po Južniču (1993) predstavlja eno iz-
             mednajkompleksnejših in najboljsestavljenih identitet,ki seodražaskozi ko-
             lektivno identiteto s prepoznavnimi skupnimi simboli, spomini, vrednotami


             Krmac, N.,S.Hudovernik, M. Rodela,M.Mezgec, M. RadetićPaićinM. Kukanja Gabrijelčič, ur. 2024.
             Pedagoška vizija: premikanje izobraževanja od tradicije do inovacij – 50 let razvoja na Pedagoški fakulteti.
             Koper: Založba Univerze na Primorskem.  https://doi.org/10.26493/978-961-293-358-6.497-513
   492   493   494   495   496   497   498   499   500   501   502