Page 501 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 501

Vloga predmeta šport pri spodbujanju narodne identitete na dvojezičnem območju Prekmurja


             in gimnazijski učni načrti športne vzgoje (Ministrstvo za šolstvo in šport in
             Zavod Republike Slovenije za šolstvo 2008). Športna vzgoja je kot obvezen
             predmet vključena v osnovnošolske in srednješolske kurikulume, s tem tudi
             v dvojezične šole v Prekmurju. Zaradi prilagojenega predmetnika se v dvo-
             jezičnih osnovnih in srednjih šolah izvaja v manjšem številu ur, kot vsi ostali
             predmeti pa naj bi potekala dvojezično. Šport je prav tako del razširjenega
             programa dvojezičnih šol, med drugim je vključen tudi v dneve dejavnosti
             (Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport in Zavod Republike Slovenije
             za šolstvo 2020a; 2020b).
               Na podlagi teoretičnih ugotovitev predpostavljamo, da športna vzgoja
             nudi veliko možnosti za razvijanje narodne identitete – med drugim z ogledi
             športnih tekmovanj, navijanjem za športnike, s spoznavanjem športnikov, z
             organizacijo šolskih športnih tekmovanj, medpredmetnimi povezavami ter
             mednarodnimi sodelovanji šol na športnem področju. Omenili smo, da je je-
             ziktemeljnielementnarodneidentitete,zatopredpostavljamo,daimatasvoj
             pomen tudi pri sporazumevanju med učenci in učitelji pri športni vzgoji. S
             svojim načinom dela lahko narodno identiteto učencev spodbuja tudi učitelj.
             Na kakšen način se pri športni vzgoji spodbuja narodna identiteta učencev
             in dijakov v osnovnih ter srednjih šolah na slovensko-madžarskem dvojezič-
             nem območju v Prekmurju, smo preučevali v empirični raziskavi.

             Empirična raziskava
             V prispevku prikazujemo del rezultatov raziskave, ki je nastala v okviru ma-
             gistrskega dela »Vloga predmeta šport pri spodbujanju narodne identitete
             na slovensko-madžarskem območju Prekmurja« na študijskem programu
             2. stopnje Pedagogika na Filozofski fakulteti Univerze v Mariboru (Mujdrica
             2022). Temeljni namen naše raziskave je bil ugotoviti, kateri jezik učenci in
             dijaki dvojezičnih šol uporabljajo oz. bi si želeli uporabljati pri pouku športne
             vzgoje. Zanimalo nas je, s katerimi dejavnostmi in kako pogosto se pri špor-
             tni vzgoji spodbuja narodna identiteta pri učencih in dijakih dvojezičnih šol
             v Prekmurju. V okviru omenjenega smo ugotavljali tudi razlike med učenci
             in dijaki glede na stopnjo šolanja, njihov materni jezik in narodnost, s katero
             se identificirajo. Preverjali smo naslednje hipoteze:

               H1 Med anketiranci obstaja statistično pomembna razlika v uporabi slo-
                   venskega in madžarskega jezika pri pouku športne vzgoje glede na
                   stopnjo šolanja ter njihov materni jezik.
               H2 Med anketiranci obstaja razlika v stališču do uporabe dvojezičnosti pri
                   športni vzgoji glede na njihov materni jezik.


                                                                            501
   496   497   498   499   500   501   502   503   504   505   506