Page 502 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 502

Kaja Mujdrica, Mateja Pšunder in Joca Zurc


                    H3 Med stopnjo šolanja, ki jo anketiranci obiskujejo, obstaja razlika glede
                       pogostosti vključenih aktivnosti v pouk športne vzgoje, ki spodbujajo
                       narodno identiteto.

                  Metodologija
                  Pričujoča raziskava temelji na kvantitativnem pedagoškem raziskovanju, pri
                  čemer je bila uporabljena deskriptivna ter kavzalna neeksperimentalna me-
                  toda empiričnega raziskovanja z anketno metodologijo. V raziskavo je bil
                  vključen neslučajnostni namenski vzorec učencev dvojezičnih osnovnih šol v
                  Prekmurju, ki so v šolskem letu 2021/2022 obiskovali 7. ali 8. razred, ter dijakov
                  Dvojezične srednje šole Lendava, ki so v šolskem letu 2021/2022 obiskovali 1.,
                  2. ali 3. letnik.
                    Na povezavo do spletnega vprašalnika je skupno kliknilo 257 anketirancev,
                  v celoti pa ga je izpolnilo 152 učencev in dijakov, kar predstavlja 59,1 vzorca.
                  Končni vzorec tako predstavlja 82 osnovnošolcev (53,9) ter 70 srednješol-
                  cev (46,1) dvojezičnih šol v Prekmurju.
                    Preglednica 1 kaže, da so v vzorcu prevladovali učenci in dijaki s slovensko
                  narodno pripadnostjo (69,1), manj kot 10 anketirancev je spadalo med
                  pripadnike madžarske narodne skupnosti. Pod obojno – madžarsko in slo-
                  vensko narodno pripadnost – pa se je prištevalo 16,4 anketiranih. V an-
                  ketiranju sta sodelovala dva pripadnika hrvaške narodnosti. Pričakovano je
                  bil tudi najpogostejši materni jezik, ki ga govorijo anketiranci, slovenski jezik
                  (71,7). Za madžarščino kot materni jezik se je opredelila manj kot četrtina
                  sodelujočih (23). Štirje anketiranci so odgovorili, da sta njuna materna je-
                  zika oba – slovenščina in madžarščina (2,6), po eden sodelujoči pa je kot
                  materni jezik izpostavil nemščino, albanščino, hrvaščino in romščino.
                    V raziskavi je bil uporabljen anonimen spletni vprašalnik, sestavljen iz 19
                  vprašanj. Vprašalnik je bil oblikovan na osnovi literature, končno verzijo pa
                  smo prevedli tudi v madžarski jezik. Uvodni del so sestavljala vprašanja o de-

                  Preglednica 1 Vzorec anketirancev po narodni pripadnosti
                  Narodna pripadnost                                        f   f()
                  Slovenec/-ka                                               ,
                  Madžar/-ka                                                   ,
                  Slovenec/-ka in Madžar/-ka                                  ,
                  Hrvat/-ica                                                    ,
                  Ne želim odgovoriti                                           ,
                  Skupaj                                                    ,
                  Opombe  f –število odgovorov, f() – delež odgovorov v odstotkih.


                  502
   497   498   499   500   501   502   503   504   505   506   507