Page 569 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 569

Zgodovina pouka matematike od neolitika do digitalne dobe


                  Franchi, E. 1992. La matematica nella scuola elementare. Brescia: La Scuola.
                  Gagne, R. M. 1985.The conditions of Learning and Theory of Instruction. 4. izd.
                     New York: Holt, Rinehart & Winston.
                  Gardiner,A.2004. WhatisMathematicalLiteracy? Birmingham: University of Bir-
                     mingham.
                  Gilly, M., A. Blaye in J. P. Roux. 1988. »Elaboration de constructions cognitives
                     individualles en situations socio-cognitives de resolutions de problemes.«
                     V Psicologia social del desarollo cognitivo, uredila G. Mugn in J. A. Perrez,
                     139–164. Barcelona: Anthropos.
                  Goldin, G., in N. Shteingold. 2001. »Systems of Representations and the De-
                     velopment of Mathematical Concepts.« V The Roles of Representation in
                     School Mathematics, uredila A. Cuoco in F. R. Curcio, 1–23. Reston, VA: Nati-
                     onal Council of Teachers of Mathematics.
                  Hillmayr, D., L. Ziernwald,F.Reinhold, S.I.Hofer in K. M. Reiss. 2020. »ThePo-
                     tential of Digital Tools to Enhance Mathematics and Science Learning in
                     Secondary Schools.« Computers and Education 153:103897.
                  Howson, G., in J. P. Kahane. 1986. School Mathematics in the 1990s. Cambridge:
                     Cambridge University Press.
                  Jablonka, E. 2015. »The Evolvement of Numeracy and Mathematical Literacy
                     Curricula and the Construction of Hierarchies of Numerate or Mathema-
                     tically Literate Subjects.« ZDM Mathematics Education 47 (4): 599–609.
                  Klančar, A., M. Cotič in A. Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z upo-
                     rabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Za-
                     ložbaUniverze naPrimorskem.
                  Klopčič, M.,inR.Klopčič. 1955. MetodikaI. Ljubljana: Zveza pedagoških društev.
                  Koletić, M. 1969. Metodika nastavne aritmetike. Zagreb: Pedagoško knjižni zbor.
                  Krnel, D. 2007. »Pouk z raziskovanjem.« Naravoslovna solnica 11 (3): 8–11.
                  Lebarič, N.,D.Kobal in J. Kolenc.2002. »Motivacija za učenje in samopodoba.«
                     Psihološka obzorja 11 (3): 23–38.
                  Marentič Požarnik, B. 1996. »Raznoterost sposobnosti: izziv za izobraževanje.«
                     Vzgoja in izobraževanje 27 (2): 56–57.
                  Močnik, F. 1994. Računica za obče ljudske šole. Ljubljana: Jutro.
                  Pedagoški inštitut. 2023. Program mednarodne primerjave dosežkov učencev in
                     učenk: PISA 2022. Uredili K. Šterman Ivančič in A. Mlekuž. Ljubljana: Peda-
                     goški inštitut.
                  Pellerey, M. 1995. L’insegnamento della matematica. Milano: Fabbri.
                  Rittle-Johnson, B., in M. Wagner Alibali. 1999. »Conceptual and Procedural
                     Knowledge of Mathematics: Does One Lead to the Other?« Journal of Edu-
                     cational Psychology 91 (1): 175–189.
                  Sfard, A. 1991. »On the Dual Nature of Mathematical Conceptions: Reflections
                     on Processes and Objects as Different Sides of the Same Coin.« Educational
                     Studies in Mathematics 22 (1): 1–36.


                                                                           569
   564   565   566   567   568   569   570   571   572