Page 566 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 566

Mara Cotič, Daniel Doz, Matija Jenko in Amalija Žakelj


            Preglednica 2 Populacija bakterij
             Čas (ure)                                                    
                           3
             Število bakterij (×10 )  ,  ,  ,,  ,  ,  ,  , ,



























            Slika 4
                                3
            Prilagoditvene funkcije (×10 )
                  močju vsi modeli primerni, pri čemer sta nekoliko natančnejša modela kva-
                  dratne in eksponentne funkcije. Za izbiro najprimernejše modelne funkcije
                  moramo upoštevati kontekst. Brez upoštevanja konteksta (realistične situa-
                  cije) med zadnjima dvema ne moremo izbrati primernejše.
                    Ob upoštevanju konteksta in dobljenih podatkov lahko oblikujemo sklep,
                  da število bakterij v prvih urah naraste počasi, nato eksplozivno hitreje. To
                  je mogoče ugotoviti z opazovanjem razlik med vrednostmi v prvih letih
                  (majhne razlike na začetku, velike razlike na koncu) ali z opazovanjem str-
                  mine grafov modelnih funkcij (naraščajoče). Tako kot najrealističnejši ostane
                  model eksponentne funkcije: f(x) = e 0,2732x .
                    Z didaktičnega vidika proces modeliranja pomeni reflektiranje matematič-
                  nih znanj. Npr., pri modeliranju linearne zveze med količinama reflektiramo
                  linearno funkcijo, pri modeliranju eksponentnega pojemanja eksponentno
                  funkcijo. Modeliranje ustvarja tudi priložnosti za učenje postavljanja pred-
                  postavk in posploševanja.
                    Vendar se je pri prenosu rešitev matematičnega problema v realni svet
                  treba zavedati omejitev modela in pogojev njegovega nastajanja. V tem kon-
                  566
   561   562   563   564   565   566   567   568   569   570   571