Page 568 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 568

Mara Cotič, Daniel Doz, Matija Jenko in Amalija Žakelj


                  daljnje delo. V današnjem in prihajajočem digitalnem svetu čaka didaktike
                  matematike veliko dela, saj se nenehno pojavljajo spremembe v načinu po-
                  uka matematike. Hkrati pa moramo paziti, da jih bomo smiselno in v pravi
                  meri vpeljevali, danebiobpreveliki vnemipozabilinamatematiko samo. Le
                  na ta način ne bomo povzročili ne pedagoške in ne strokovne škode.

                  Sklep
                  Skozi zgodovino so se razvijali in izpopolnjevali tehnični ter tehnološki pri-
                  pomočki, ki so vplivali tudi na učenje in poučevanje matematike – pred di-
                  daktiko matematike so se postavljali izzivi, ta pa je skušala iskati optimalne
                  rešitve. Dogajale so se nezveznosti, ki so jih nekateri nekritično vpeljevali ob
                  kaki tehnični ali tehnološki novosti, pogosto pa se je izkazalo, da taka »prehi-
                  tevanja« prinesejo veliko več škode kot koristi. Ker je matematika nastala in
                  se razvijala iz vsakdanjih potreb človeka, ki je v njej iskal strategije reševanja
                  zagat, v katerih se je znašel, mora to prvobitno potrebo po matematiki začu-
                  titi tudi učenec, da bo uvidel njen smisel. Vsako, še tako imenitno tehnološko
                  čudo ne more nadomestiti osnovnega logičnega razumevanja matematike,
                  postane lahko le koristen pripomoček pri uporabi matematike za reševanje
                  najrazličnejših problemov.

                       Literatura
                       Antoliš, S., J. Axelsen, M. Bašić, R. Bos, K. Cafuta, A. Copić in G. R. Dolinar. 2019.
                          MERIAscenarijiinmoduli.PrevedliK.Cafuta,S.PraprotnikinM.Suban.Ljub-
                          ljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo.
                       Barron,B.,inL.Darling-Hammond.2010.»ProspectsandChallengesforInquiry-
                          Based Approaches to Learning.« V TheNatureofLearning, uredili H. Du-
                          mont, D. Istance in F. Benavides, 199–225. Pariz: OECD.
                       Clark-Wilson, A., O. Robutti in M. Thomas. 2020. »Teaching with Digital Techno-
                          logy.« ZDM Mathematics Education 52 (3): 1223–1242.
                       Cockcroft, W. H. 1982. Mathematics Counts. London: Her Majesty’s Stationery
                          Office.
                       Cotič, M.,inT.Hodnik. 1995.»Opouku matematike na začetkušolanja vosnovni
                          šoli.« Matematika v šoli 3(3):143–157.
                       Dee Fink, L. 1999. »Active Learning.« http://honolulu.hawaii.edu/intranet
                          /committees/FacDevCom/guidebk/teachtip/active.htm.
                       Devidé,V.1984. Matematika skozi kulture in epohe. Prevedla T. Bohte. Ljubljana:
                          Društvo matematikov, fizikov in astronomov Slovenije.
                       European Commission. 2007. Science Education Now: A Renewed Pedagogy for
                          the Future of Europe. Bruselj: European Commission.
                       Fischbein,E.1984.L’insegnamentodellaprobabilitanellascuollaelementare.Bre-
                          scia: Editrice la Scuola Brescia.


                  568
   563   564   565   566   567   568   569   570   571   572