Page 568 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 568
Mara Cotič, Daniel Doz, Matija Jenko in Amalija Žakelj
daljnje delo. V današnjem in prihajajočem digitalnem svetu čaka didaktike
matematike veliko dela, saj se nenehno pojavljajo spremembe v načinu po-
uka matematike. Hkrati pa moramo paziti, da jih bomo smiselno in v pravi
meri vpeljevali, danebiobpreveliki vnemipozabilinamatematiko samo. Le
na ta način ne bomo povzročili ne pedagoške in ne strokovne škode.
Sklep
Skozi zgodovino so se razvijali in izpopolnjevali tehnični ter tehnološki pri-
pomočki, ki so vplivali tudi na učenje in poučevanje matematike – pred di-
daktiko matematike so se postavljali izzivi, ta pa je skušala iskati optimalne
rešitve. Dogajale so se nezveznosti, ki so jih nekateri nekritično vpeljevali ob
kaki tehnični ali tehnološki novosti, pogosto pa se je izkazalo, da taka »prehi-
tevanja« prinesejo veliko več škode kot koristi. Ker je matematika nastala in
se razvijala iz vsakdanjih potreb človeka, ki je v njej iskal strategije reševanja
zagat, v katerih se je znašel, mora to prvobitno potrebo po matematiki začu-
titi tudi učenec, da bo uvidel njen smisel. Vsako, še tako imenitno tehnološko
čudo ne more nadomestiti osnovnega logičnega razumevanja matematike,
postane lahko le koristen pripomoček pri uporabi matematike za reševanje
najrazličnejših problemov.
Literatura
Antoliš, S., J. Axelsen, M. Bašić, R. Bos, K. Cafuta, A. Copić in G. R. Dolinar. 2019.
MERIAscenarijiinmoduli.PrevedliK.Cafuta,S.PraprotnikinM.Suban.Ljub-
ljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo.
Barron,B.,inL.Darling-Hammond.2010.»ProspectsandChallengesforInquiry-
Based Approaches to Learning.« V TheNatureofLearning, uredili H. Du-
mont, D. Istance in F. Benavides, 199–225. Pariz: OECD.
Clark-Wilson, A., O. Robutti in M. Thomas. 2020. »Teaching with Digital Techno-
logy.« ZDM Mathematics Education 52 (3): 1223–1242.
Cockcroft, W. H. 1982. Mathematics Counts. London: Her Majesty’s Stationery
Office.
Cotič, M.,inT.Hodnik. 1995.»Opouku matematike na začetkušolanja vosnovni
šoli.« Matematika v šoli 3(3):143–157.
Dee Fink, L. 1999. »Active Learning.« http://honolulu.hawaii.edu/intranet
/committees/FacDevCom/guidebk/teachtip/active.htm.
Devidé,V.1984. Matematika skozi kulture in epohe. Prevedla T. Bohte. Ljubljana:
Društvo matematikov, fizikov in astronomov Slovenije.
European Commission. 2007. Science Education Now: A Renewed Pedagogy for
the Future of Europe. Bruselj: European Commission.
Fischbein,E.1984.L’insegnamentodellaprobabilitanellascuollaelementare.Bre-
scia: Editrice la Scuola Brescia.
568