Page 567 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 567

Zgodovina pouka matematike od neolitika do digitalne dobe


             tekstu je treba razviti kritičen odnos do vrednotenja rezultatov. Pogosto je in-
             terpretacija rešitev z vidika realne situacije zelo zahtevna, včasih zahtevnejša
             kot interpretacija z vidika matematike.

             Izobraževalna tehnologija
             V 21. stoletju se učni proces nasploh in pouk matematike spreminjata tudi za-
             radi vse pogostejše uporabe izobraževalne tehnologije. Smiselna in namen-
             ska uporaba izobraževalne tehnologije pri pouku lahko izboljša učenje. Po
             mnenju Alison Clark-Wilson, Ornelle Robutti in Thomasa (2020) ima uporaba
             digitalnih tehnologij pri pouku matematike dve glavni funkciji: (1) podporo
             organizaciji učiteljevegadela(npr.izdelavaučnih gradiv,formativno in suma-
             tivno ocenjevanje učencev ipd.) ter (2) podporo novim načinom izvajanja in
             predstavljanja matematike. Uporaba digitalnih tehnologij in virov v učnem
             procesu omogoča izdelavo bogatih učnih okolij z uporabo različnih digital-
             nih gradiv ter digitalnih podpornih orodij, apletov, animacij in simulacij; pod-
             pira različne pristope k poučevanju, kot so modeliranje, simulacija, ekspe-
             rimentiranje in raziskovanje, pa tudi reševanje matematičnih problemov in
             avtentičnih nalog (Klančar, Cotič in Žakelj 2019). Poleg tega Rose Mary Zbiek
             (2003) poudarja pomen dobro premišljene zasnove in didaktično ustrezne
             uporabe digitalnih tehnologij v procesu poučevanja ter učenja matematike,
             zlasti z vidika razvijanja matematične intuicije, razumevanja matematičnih
             konceptov, raziskovanja odnosov, izdelovanja natančnih grafičnih predstavi-
             tev, postavljanja in dokazovanja domnev, uporabe različnih strategij reševa-
             nja problemov itd.
               Vendar pa številni raziskovalci opozarjajo na pasti in svetujejo previdnost
             pri uporabi izobraževalne tehnologije pri pouku. Delia Hillmayr idr. (2020) ter
             Olga Viberg, Grönlund in Annika Andersson (2020) poudarjajo, da je smiselno
             upoštevati, da se digitalna orodja uporabljajo kot dodatek k drugim učnim
             metodam in ne kot nadomestilo, tako pri načrtovanju programa usposablja-
             nja učiteljev kot pri izvajanju programa.

             Prihodnost
             Nehvaležno je napovedovati, kaj vse nas čaka v prihodnosti, a vendar se mo-
             ramo zavedati, da gre pri učenju in poučevanju matematike za izgradnjo ma-
             tematične kompetence in matematične pismenosti. Zagotovo je prišel čas
             vse večje digitalizacije, ki pri poučevanju in učenju matematike predstavlja
             izziv ter spremembe. Ob tem želimo poudariti, da se moramo najprej usmer-
             jati v pridobivanje osnovnih digitalnih kompetenc, nato pa v pridobivanje
             kompetenc didaktične rabe informacijsko-komunikacijske tehnologije. Me-
             nimo, da je treba digitalno rabo temeljito preučiti in postaviti temelje za na-
                                                                            567
   562   563   564   565   566   567   568   569   570   571   572