Page 66 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 66
Melita Lemut Bajec
Sirait,J.V.,andE.Amnie.2023.‘AnalysisofStudents’CollaborationSkillsthrough
Project-Based Learning Model.’ Gagasan Pendidikan Indonesia 4(1):43–50.
Smith, L. 2007. Heritage as a Cultural Process, Uses of Heritage. New York: Rout-
ledge.
Waterton,E., andS.Watson, eds. 2015. The Palgrave Handbook of Contemporary
Heritage Research. Hampshire: Palgrave Macmillan.
Webb,N.M.2009.‘TheTeacher’s RoleinPromoting Collaborative Dialogue in
the Classroom.’ British Journal of Educational Psychology 79 (1). https://doi
.org/10.1348/000709908X380772.
Wurdinger, S., J. H. Hugg, and J. Bezon. 2007. ‘A Qualitative Study Using Project
Work in a Mainstream Middle School.’ Improving Schools 10 (2): 150–161.
Yazidi, R. 2023. ‘Strategies for Promoting Critical Thinking in the Classroom.’ In-
ternational Journal of English, Literature and Social Science 8(2): 26–40.
Raziskovanje vsebin kulturne dediščine preko projektnega učenja
Projektno učenje omogoča aktivno izgradnjo znanja preko skupinske interak-
cije, spodbuja kognitivno angažiranost in pripravlja mlade na izzive sodob-
nega sveta. V prispevku je predstavljena študija primera, v kateri je sodelo-
valo 28 dijakov gimnazijskega programa, od katerih se jih je devet odločilo za
projektno učenje. Sodelovali so tudi trije mentorji in štirje ocenjevalci. Študija
se osredotoča na to, kako dijaki dojemajo projektno učenje, še posebej, ko se
ukvarjajo z vsebinami kulturne dediščine. Ugotovitve kažejo, da so mladi po-
zitivno naravnani do projektnega učenja; izpostavljajo učinkovitost in splošno
zadovoljstvostovrstnimnačinomdela.Poudarijotudiizzive,kotsodelitevvlog
in dela, nezdružljivost značajev in nenehno prilagajanje. Ocenjevalci kakovost
opravljene naloge pripisujejo višjim miselnim procesom, do katerih so mlade
pripravili učitelji s spretnim vodenjem in poudarjanjem metakognicije. Projek-
tno učenje omogoča poglobljeno razumevanje kulturne dediščine ter spod-
buja učečega se, da razmisli o trenutno aktualnih vrednotah in prepričanjih ter
je kritičen do dogajanj v družbi.
Ključne besede: projektno učenje, miselni procesi višjega reda, metakognicija,
kulturna dediščina, srednja šola
66