Page 66 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 66

Melita Lemut Bajec


                       Sirait,J.V.,andE.Amnie.2023.‘AnalysisofStudents’CollaborationSkillsthrough
                          Project-Based Learning Model.’ Gagasan Pendidikan Indonesia 4(1):43–50.
                       Smith, L. 2007. Heritage as a Cultural Process, Uses of Heritage. New York: Rout-
                          ledge.
                       Waterton,E., andS.Watson, eds. 2015. The Palgrave Handbook of Contemporary
                          Heritage Research. Hampshire: Palgrave Macmillan.
                       Webb,N.M.2009.‘TheTeacher’s RoleinPromoting Collaborative Dialogue in
                          the Classroom.’ British Journal of Educational Psychology 79 (1). https://doi
                          .org/10.1348/000709908X380772.
                       Wurdinger, S., J. H. Hugg, and J. Bezon. 2007. ‘A Qualitative Study Using Project
                          Work in a Mainstream Middle School.’ Improving Schools 10 (2): 150–161.
                       Yazidi, R. 2023. ‘Strategies for Promoting Critical Thinking in the Classroom.’ In-
                          ternational Journal of English, Literature and Social Science 8(2): 26–40.


                       Raziskovanje vsebin kulturne dediščine preko projektnega učenja
                       Projektno učenje omogoča aktivno izgradnjo znanja preko skupinske interak-
                       cije, spodbuja kognitivno angažiranost in pripravlja mlade na izzive sodob-
                       nega sveta. V prispevku je predstavljena študija primera, v kateri je sodelo-
                       valo 28 dijakov gimnazijskega programa, od katerih se jih je devet odločilo za
                       projektno učenje. Sodelovali so tudi trije mentorji in štirje ocenjevalci. Študija
                       se osredotoča na to, kako dijaki dojemajo projektno učenje, še posebej, ko se
                       ukvarjajo z vsebinami kulturne dediščine. Ugotovitve kažejo, da so mladi po-
                       zitivno naravnani do projektnega učenja; izpostavljajo učinkovitost in splošno
                       zadovoljstvostovrstnimnačinomdela.Poudarijotudiizzive,kotsodelitevvlog
                       in dela, nezdružljivost značajev in nenehno prilagajanje. Ocenjevalci kakovost
                       opravljene naloge pripisujejo višjim miselnim procesom, do katerih so mlade
                       pripravili učitelji s spretnim vodenjem in poudarjanjem metakognicije. Projek-
                       tno učenje omogoča poglobljeno razumevanje kulturne dediščine ter spod-
                       buja učečega se, da razmisli o trenutno aktualnih vrednotah in prepričanjih ter
                       je kritičen do dogajanj v družbi.
                       Ključne besede: projektno učenje, miselni procesi višjega reda, metakognicija,
                       kulturna dediščina, srednja šola

















                  66
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71