Page 71 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 71

Pripravljenost mladostnikov za nadaljevanje izobraževanja


               V povezavi z vključenostjo mladostnikov v izobraževanje mladostnikov, ki
             imajo izkušnjo bivanja v strokovnem centru, je treba omeniti tudi, da se te-
             žave na tem področju lahko pojavijo že pred samo namestitvijo v institucijo,
             kar so prepoznali na Švedskem, saj mladostniki obveznega šolanja niso obi-
             skovali tudi v obdobjih, daljših od treh mesecev, ker jih starši niso mogli pe-
             ljati v šolo, so doma čuvali mlajše sorojence, skrbeli za gospodinjstvo ali pa
             jih ob preselitvi starši niso prepisali v nov šolski okoliš (Jackson in Cameron
             2012). To so lahko tudi razlogi, da se mladostniki ne zmorejo oz. si ne upajo
             vključevati v višja izobraževanja oz. da tudi drugi vanje ne verjamejo, jim ne
             zaupajo, da bodo le-ta tudi uspešno zaključili. Vseeno pa mladostniki z izku-
             šnjo bivanja v instituciji v primerjavi s svojimi starši dosežejo višje izobraz-
             bene kvalifikacije (Groinig in Stein 2019).
               Ob koncu želimo izpostaviti še, da kljub predstavljenim podatkom, ki pri
             mladostnikih z izkušnjo bivanja v instituciji kažejo trend doseganja nižjih sto-
             penj izobrazbe, ugotavljamo, da med njimi prihaja tudi do vpisov na višje
             stopnje izobraževanja. Pri primerjavi Španije, Danske, Anglije, Madžarske in
             Švedske ugotavljamo, da je med mladimi z izkušnjo bivanja v instituciji naj-
             večje število vpisanih na dodiplomske študije v Angliji, na Danskem in tudi
             na Madžarskem (Jackson in Cameron 2012).

             Cilji raziskave
             Glede na nedvomno pomembno vlogo izobraževanja za mladostnike z izku-
             šnjo bivanja v strokovnem centru ter podatkov in izkušenj, ki so na tem pod-
             ročju predstavljeni, smo v pričujoči raziskavi želeli ugotovitvi, kakšna je pri-
             pravljenost mladostnikov, ki v strokovnem centru sicer še bivajo, a je njihov
             odhod blizu, glede nadaljevanja izobraževanja po odhodu iz strokovnega
             centra v slovenskem prostoru. Ugotavljali smo tudi, ali v njihovi pripravljeno-
             sti obstajajo razlike glede na spol ter načrt za nadaljevanje srednješolskega
             izobraževanja, če ga v času bivanja v strokovnem centru ne bodo zaključili.

             Metodologija
             V raziskavi je bila uporabljena deskriptivna in kavzalno-neeksperimentalna
             metoda empiričnega pedagoškega raziskovanja. Uporabljen je bil kvantita-
             tivniraziskovalnipristop.


             Sodelujoči v raziskavi
             V raziskavo je bilo vključenih 95 mladostnikov, ki so v letu 2021 bivali v stro-
             kovnih centrih in so bili vključeni v srednješolsko izobraževanje, kar predsta-
             vlja 53, 6 celotne populacije.


                                                                             71
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76