Page 71 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 71
Pripravljenost mladostnikov za nadaljevanje izobraževanja
V povezavi z vključenostjo mladostnikov v izobraževanje mladostnikov, ki
imajo izkušnjo bivanja v strokovnem centru, je treba omeniti tudi, da se te-
žave na tem področju lahko pojavijo že pred samo namestitvijo v institucijo,
kar so prepoznali na Švedskem, saj mladostniki obveznega šolanja niso obi-
skovali tudi v obdobjih, daljših od treh mesecev, ker jih starši niso mogli pe-
ljati v šolo, so doma čuvali mlajše sorojence, skrbeli za gospodinjstvo ali pa
jih ob preselitvi starši niso prepisali v nov šolski okoliš (Jackson in Cameron
2012). To so lahko tudi razlogi, da se mladostniki ne zmorejo oz. si ne upajo
vključevati v višja izobraževanja oz. da tudi drugi vanje ne verjamejo, jim ne
zaupajo, da bodo le-ta tudi uspešno zaključili. Vseeno pa mladostniki z izku-
šnjo bivanja v instituciji v primerjavi s svojimi starši dosežejo višje izobraz-
bene kvalifikacije (Groinig in Stein 2019).
Ob koncu želimo izpostaviti še, da kljub predstavljenim podatkom, ki pri
mladostnikih z izkušnjo bivanja v instituciji kažejo trend doseganja nižjih sto-
penj izobrazbe, ugotavljamo, da med njimi prihaja tudi do vpisov na višje
stopnje izobraževanja. Pri primerjavi Španije, Danske, Anglije, Madžarske in
Švedske ugotavljamo, da je med mladimi z izkušnjo bivanja v instituciji naj-
večje število vpisanih na dodiplomske študije v Angliji, na Danskem in tudi
na Madžarskem (Jackson in Cameron 2012).
Cilji raziskave
Glede na nedvomno pomembno vlogo izobraževanja za mladostnike z izku-
šnjo bivanja v strokovnem centru ter podatkov in izkušenj, ki so na tem pod-
ročju predstavljeni, smo v pričujoči raziskavi želeli ugotovitvi, kakšna je pri-
pravljenost mladostnikov, ki v strokovnem centru sicer še bivajo, a je njihov
odhod blizu, glede nadaljevanja izobraževanja po odhodu iz strokovnega
centra v slovenskem prostoru. Ugotavljali smo tudi, ali v njihovi pripravljeno-
sti obstajajo razlike glede na spol ter načrt za nadaljevanje srednješolskega
izobraževanja, če ga v času bivanja v strokovnem centru ne bodo zaključili.
Metodologija
V raziskavi je bila uporabljena deskriptivna in kavzalno-neeksperimentalna
metoda empiričnega pedagoškega raziskovanja. Uporabljen je bil kvantita-
tivniraziskovalnipristop.
Sodelujoči v raziskavi
V raziskavo je bilo vključenih 95 mladostnikov, ki so v letu 2021 bivali v stro-
kovnih centrih in so bili vključeni v srednješolsko izobraževanje, kar predsta-
vlja 53, 6 celotne populacije.
71