Page 69 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 69

Pripravljenost mladostnikov za nadaljevanje izobraževanja


             mladostniki, ki imajo ob vzpostavljanju samostojnega življenja podporo dru-
             žine in pri katerih se praviloma ne sprašujemo o najprimernejšem času od-
             hoda iz izvorne družine (Höjer in Sjöblom 2011).

             Pomen izobraževanja mladostnikov, ki se po zaključenem bivanju
             v strokovnem centru vključujejo v socialno okolje
             Izobrazba je za mladostnike z izkušnjo bivanja v strokovnem centru po-
             membna, saj je to izhodišče za iskanje službe oz. zaposlitve, kar si mora mla-
             dostnik po zaključenem bivanju v instituciji zagotoviti za lastno preživetje
             (Arnau-Sabatés in Gilligan 2015).
               Kljubtemuseugotavlja,daseza temladostnike bolj kotvključevanjev
             daljše izobraževanje promovira zgodnja pridobitev poklicne ali nižje izo-
             brazbe in kvalifikacij, in sicer z namenom, da se tisti od njih, ki bivanje v
             instituciji zaključijo v zgodnjih letih, čimprej vključijo v trg dela, ter tudi zato,
             ker jim strokovnjaki ne zaupajo, da bodo daljše izobraževanje uspešno kon-
             čali, pri čemer so interesi mladih spregledani (Groinig in Stein 2019).
               V slovenskem prostoru mladostnikom z izkušnjo bivanja v strokovnem
             centru možnosti za daljšo vključenost v proces izobraževanja omejuje tudi
             interno izobraževanje v nekaterih strokovnih centrih, ki omogoča izučitev
             le za nekaj poklicev, kar smo zasledili v Zavodu za vzgojo in izobraževanje
             Logatec (Strokovni center Logatec b.l.), ki omogoča pridobitev poklicev po-
             močnik v tehnoloških procesih, obdelovalec lesa in avtokaroserist, ter tudi
             v Vzgojno-izobraževalnem zavodu Višnja Gora (b.l.), kjer lahko mladostniki
             pridobijo poklice gastronom – hotelir, pomočnik v biotehniki in oskrbi, izde-
             lovalec oblačil ter administrator.
               O usmerjanju v izobraževanja, ki omogočajo hitro zaposlitev, poročajo
             mladostniki z izkušnjo bivanja v instituciji na Madžarskem, ki pravijo, da so
             bili usmerjeni v odločitev za kratke poklicne tečaje, s katerimi so pridobili
             nizko stopnjo kvalifikacij in jih niso nujno pripeljali do zaposlitve, ter da izo-
             braževanjeni potekalo vskladuz njihovimizmožnostmi(JacksoninCameron
             2012). Za madžarske mladostnike z izkušnjo bivanja v instituciji se je v primer-
             jalni raziskavi, kjer so njihovo izobrazbo primerjali z izobrazbo mladostnikov
             iz Španije, Danske, Anglije in Švedske, izkazalo, da je največ mladostnikov
             zaključilo le obvezno izobraževanje, v ostalih navedenih državah pa je pre-
             poznan visok delež mladih, ki so pridobili zgolj poklicne kvalifikacije (Jackson
             in Cameron 2012).
               Omejitev na izučitev neke spretnosti (poklicna šola) je prepoznana tudi pri
             mladostnikih, ki so bivanje v instituciji zaključili v Avstriji. Razpoložljivi po-
             datki namreč kažejo, da je med njimi 70 zaposlenih z zaključeno poklicno


                                                                            69
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74