Page 67 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 67
Pripravljenost mladostnikov
za nadaljevanje izobraževanja
po zaključenem bivanju
v strokovnem centru
Jovita Pogorevc Merčnik Tina Štemberger
Center za socialno delo Koroška Univerza na Primorskem
Univerza na Primorskem tina.stemberger@upr.si
jovita.pm@upr.si
V prispevku najprej predstavimo stanje na področju vključenosti mladostni-
kov, ki imajo izkušnjo bivanja v strokovnem centru, v izobraževanje, glede
česar ugotavljamo, da je njihova pridobljena izobrazba nizka (zaključena
osnovna šola ali poklicna šola) ter da mladostniki za vključenost in nadalje-
vanje izobraževanja ne prejemajo dovolj vzpodbud. V empiričnem delu pre-
učimo, kakšna je pripravljenosti mladostnikov, ki v strokovnem centru sicer
še bivajo, a se njihov odhod približuje, za nadaljevanje izobraževanja tudi po
odhodu iz njega. Rezultati opravljene raziskave kažejo, da je pripravljenost ta-
kšnih mladostnikov za nadaljnje izobraževanje visoka, ob tem pa prepoznamo
potrebo po zagotavljanju podpore, da pri tem vztrajajo. Glede na to predsta-
vimo nekatere predloge za zagotavljanje le-tega v slovenskem prostoru.
Ključne besede: strokovni centri, mladostniki, izobraževanje, pripravljenost,
podpora
Uvod
Ko je otrok ali mladostnik v družinskem okolju ogrožen in se razmere kljub
usmeritvam, navodilom in neposredni pomoči družini ne izboljšujejo, se var-
stvo pravic in koristi otroku oz. mladostniku zagotovi na način, da se ga iz
družinskegaokoljaumakneinseganamesti vstrokovni center.¹ (Družinski
zakonik (DZ) 2017). Ukrep namestitve otroka v strokovni center se enkrat za-
ključi, če ne prej, z dopolnjenim 18. letom mladostnika ali s pridobitvijo polne
¹ Strokovni center je zavod, ki otrokom in mladostnikom zagotavlja celostno obravnavo ter
ustvarja razmere za doseganje učno-vzgojnih, preventivnovarstvenih, kompenzacijskih ter
osebnostnih in psihosocialnih ciljev; to se izvaja vse dni v letu. Njegovo delovanje je urejeno z
Zakonom o obravnavi otrokom in mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi težavami in mo-
tnjami v vzgojni in izobraževanju (ZOOMTVI) (2020). Strokovni centri nadaljujejo delo mladin-
skih domov ter zavodov za vzgojo in izobraževanje (Košnik idr. 2022). Poleg namestitve v stro-
kovni center Družinski zakonik (2017) omogoča še namestitev v rejništvo ali posvojitev.
Krmac, N.,S.Hudovernik, M. Rodela,M.Mezgec, M. RadetićPaićinM. Kukanja Gabrijelčič, ur. 2024.
Pedagoška vizija: premikanje izobraževanja od tradicije do inovacij – 50 let razvoja na Pedagoški fakulteti.
Koper: Založba Univerze na Primorskem. https://doi.org/10.26493/978-961-293-358-6.67-80