Page 67 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 67

Pripravljenost mladostnikov

                  za nadaljevanje izobraževanja
                  po zaključenem bivanju

                  v strokovnem centru

                  Jovita Pogorevc Merčnik        Tina Štemberger
                  Center za socialno delo Koroška  Univerza na Primorskem
                  Univerza na Primorskem         tina.stemberger@upr.si
                  jovita.pm@upr.si

                  V prispevku najprej predstavimo stanje na področju vključenosti mladostni-
                  kov, ki imajo izkušnjo bivanja v strokovnem centru, v izobraževanje, glede
                  česar ugotavljamo, da je njihova pridobljena izobrazba nizka (zaključena
                  osnovna šola ali poklicna šola) ter da mladostniki za vključenost in nadalje-
                  vanje izobraževanja ne prejemajo dovolj vzpodbud. V empiričnem delu pre-
                  učimo, kakšna je pripravljenosti mladostnikov, ki v strokovnem centru sicer
                  še bivajo, a se njihov odhod približuje, za nadaljevanje izobraževanja tudi po
                  odhodu iz njega. Rezultati opravljene raziskave kažejo, da je pripravljenost ta-
                  kšnih mladostnikov za nadaljnje izobraževanje visoka, ob tem pa prepoznamo
                  potrebo po zagotavljanju podpore, da pri tem vztrajajo. Glede na to predsta-
                  vimo nekatere predloge za zagotavljanje le-tega v slovenskem prostoru.
                  Ključne besede: strokovni centri, mladostniki, izobraževanje, pripravljenost,
                  podpora



             Uvod
             Ko je otrok ali mladostnik v družinskem okolju ogrožen in se razmere kljub
             usmeritvam, navodilom in neposredni pomoči družini ne izboljšujejo, se var-
             stvo pravic in koristi otroku oz. mladostniku zagotovi na način, da se ga iz
             družinskegaokoljaumakneinseganamesti vstrokovni center.¹ (Družinski
             zakonik (DZ) 2017). Ukrep namestitve otroka v strokovni center se enkrat za-
             ključi, če ne prej, z dopolnjenim 18. letom mladostnika ali s pridobitvijo polne

            ¹ Strokovni center je zavod, ki otrokom in mladostnikom zagotavlja celostno obravnavo ter
             ustvarja razmere za doseganje učno-vzgojnih, preventivnovarstvenih, kompenzacijskih ter
             osebnostnih in psihosocialnih ciljev; to se izvaja vse dni v letu. Njegovo delovanje je urejeno z
             Zakonom o obravnavi otrokom in mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi težavami in mo-
             tnjami v vzgojni in izobraževanju (ZOOMTVI) (2020). Strokovni centri nadaljujejo delo mladin-
             skih domov ter zavodov za vzgojo in izobraževanje (Košnik idr. 2022). Poleg namestitve v stro-
             kovni center Družinski zakonik (2017) omogoča še namestitev v rejništvo ali posvojitev.


             Krmac, N.,S.Hudovernik, M. Rodela,M.Mezgec, M. RadetićPaićinM. Kukanja Gabrijelčič, ur. 2024.
             Pedagoška vizija: premikanje izobraževanja od tradicije do inovacij – 50 let razvoja na Pedagoški fakulteti.
             Koper: Založba Univerze na Primorskem.  https://doi.org/10.26493/978-961-293-358-6.67-80
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72