Page 68 - Z vseživljenjskim učenjemdo družbe prihodnosti
P. 68

Sodelovalno učenje


                       stih, ki jih imajo ostali člani skupine, na koncu iz vseh delov nastane
                       celota in skupina je uspešna,
                     • javno poročanje pred razredom (npr., učitelj naključno izbere učenca,
                       ki bo poročal),
                     • ocenjevanje dela vsakega člana posebej in vključitev njegove ocene v
                       skupinsko oceno.

                    Sodelovalno učenje je poleg čim boljšemu osvajanju učne snovi name-
                  njenotudirazvojuinkrepitvisocialnihveščin.Znjimiposameznikvzpostavlja
                  in ohranja stike z drugimi ter sodeluje, da dosežejo skupen cilj. Poleg tega se
                  skozi proces uči sporazumevati, kar pomeni povedati svoje mnenje in hkrati
                  poslušati ter razumeti tudi mnenja drugih. Poleg neposrednega učenja soci-
                  alnih veščin za učenje le-teh uporabljamo: modelno učenje, uporabo različ-
                  nih vlog pri delu v skupini, uporabo različnih struktur, usmerjenost v procese
                  in analizo procesov (Skale, 2011).
                    Struktura je način organiziranja interakcije v skupini. Sestavljena je iz točno
                  določenihkorakov,karomogočasistematičnonačrtovanjeučneure.Testruk-
                  ture so lahko (Palir, 2013):

                     • strukture za utrjevanje znanja (omogočajo skupinsko ponavljanje, utr-
                       jevanje, reševanje problemov, izmenjavo informacij),
                     • strukture za razvoj pojmov (učenje in razumevanje novih pojmov, upo-
                       raba, analiza, sinteza, povezovanje naučenega z lastnimi izkušnjami,
                       vrednotenje),
                     • sodelovalni projekti (izvedba naloge in predstavitev pred razredom),
                     • sestavljene strukture (čim večja soodvisnost učencev).

                    Strukture nalog niso povezane z učno vsebino, temveč lahko z njo učence
                  spodbujamo pri doseganju ciljev na miselnem in socialnem področju. Prav
                  zaradi tega poznamo več različnih struktur ali metod sodelovalnega učenja.
                  Preprosta metoda bi bil lahko že preprost pogovor v dvojicah (Skale, 2011).

                  Oblike sodelovalnega učenja
                  Oblike sodelovalnega učenja razdelimo v dve skupini (Dumont idr., 2013):

                     1. Strukturiranotimskoučenje: uspeh skupine je odvisen od posamezniko-
                       vega učenja in ne od rezultatov skupine.
                    2. Neformalne oblike skupinskega učenja: oblike, osredotočene na druž-
                       beno dinamiko, projekte in razpravo. Obvladovanje določene vsebine
                       ni bistvena naloga.


                  68
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73