Page 69 - Z vseživljenjskim učenjemdo družbe prihodnosti
P. 69
Prednosti in slabosti sodelovalnega učenja
Med strukturirane oblike timskega dela sodijo (Dumont idr., 2013):
• timsko učenje učencev: zajema koncepte timske nagrade, individualne
odgovornosti in enakih priložnosti za uspeh;
• delitev po timskih dosežkih učencev (angl. student team achievement di-
visions – STAD): učence razdelimo v štiri članske time (mešano glede
na učni uspeh), ki skupaj predelajo dano snov, na koncu vsak zase reši
preizkus znanja (pomoč ni več dovoljena), rezultate preizkusa pa pri-
merjajo s svojimi prejšnjimi povprečji;
• turnir v timskih igrah (angl. teams-games-tournament –TGT): upora-
bljata se predvsem učiteljeva razlaga in timsko delo, nato učenci tek-
mujejo na tedenskih turnirjih s člani preostalih timov ter tako prispe-
vajo k skupnemu rezultatu svojega tima;
• individualizacija s pomočjo timov (angl. team-assisted individualisation
– TAI): člani tima delajo v različnih skupinah ter si med seboj pomagajo
le ob pojavu morebitnih težav, na koncu pa rešijo individualni preizkus,
ki ga oceni dežurni član skupine;
• sodelovalno integrirano branje in pisanje (angl. co-operative integrated
reading and composition – CIRC): učenci sledijo zaporedju učiteljevih
navodil, delajo v timih ter opravijo timska predpreverjanja, ki jim sledijo
preizkusi znanja (ko so učenci pripravljeni);
• vrstniško podprte učne strategije (angl. peer-assisted learning strategies
– PALS): učenci se izmenjujejo v vlogi učencev in učiteljev, s čimer se
naučijo preprostih strategij medsebojne pomoči.
Med neformalne oblike skupinskega učenja uvrščamo (Dumont idr., 2013):
• skupno učenje: učenci rešujejo učne liste, ki jih nato oddajo, za skupni
izdelek pa prejmejo nagrado oz. pohvalo;
• skupno raziskovanje: učenci v skupinah zastavljajo vprašanja, razisku-
jejo probleme ter skupaj načrtujejo in izvajajo projekte;
• sestavljanka: udeleženci aktivno sodelujejo pri reševanju kompleksnih
problemov ali razumevanju gradiva s postopnim združevanjem posa-
meznih delov v končen, razložen sklep.
Prednosti in slabosti sodelovalnega učenja
Prednosti sodelovalnega učenja (Skale, 2011):
• spodbujanje višjih spoznavnih procesov,
• razvijanje odgovornosti za doseganje ciljev (individualnih in skupnih),
69