Page 69 - Z vseživljenjskim učenjemdo družbe prihodnosti
P. 69

Prednosti in slabosti sodelovalnega učenja


               Med strukturirane oblike timskega dela sodijo (Dumont idr., 2013):
                • timsko učenje učencev: zajema koncepte timske nagrade, individualne
                  odgovornosti in enakih priložnosti za uspeh;
                • delitev po timskih dosežkih učencev (angl. student team achievement di-
                  visions – STAD): učence razdelimo v štiri članske time (mešano glede
                  na učni uspeh), ki skupaj predelajo dano snov, na koncu vsak zase reši
                  preizkus znanja (pomoč ni več dovoljena), rezultate preizkusa pa pri-
                  merjajo s svojimi prejšnjimi povprečji;
                • turnir v timskih igrah (angl. teams-games-tournament –TGT): upora-
                  bljata se predvsem učiteljeva razlaga in timsko delo, nato učenci tek-
                  mujejo na tedenskih turnirjih s člani preostalih timov ter tako prispe-
                  vajo k skupnemu rezultatu svojega tima;
                • individualizacija s pomočjo timov (angl. team-assisted individualisation
                  – TAI): člani tima delajo v različnih skupinah ter si med seboj pomagajo
                  le ob pojavu morebitnih težav, na koncu pa rešijo individualni preizkus,
                  ki ga oceni dežurni član skupine;
                • sodelovalno integrirano branje in pisanje (angl. co-operative integrated
                  reading and composition – CIRC): učenci sledijo zaporedju učiteljevih
                  navodil, delajo v timih ter opravijo timska predpreverjanja, ki jim sledijo
                  preizkusi znanja (ko so učenci pripravljeni);
                • vrstniško podprte učne strategije (angl. peer-assisted learning strategies
                  – PALS): učenci se izmenjujejo v vlogi učencev in učiteljev, s čimer se
                  naučijo preprostih strategij medsebojne pomoči.

               Med neformalne oblike skupinskega učenja uvrščamo (Dumont idr., 2013):

                • skupno učenje: učenci rešujejo učne liste, ki jih nato oddajo, za skupni
                  izdelek pa prejmejo nagrado oz. pohvalo;
                • skupno raziskovanje: učenci v skupinah zastavljajo vprašanja, razisku-
                  jejo probleme ter skupaj načrtujejo in izvajajo projekte;
                • sestavljanka: udeleženci aktivno sodelujejo pri reševanju kompleksnih
                  problemov ali razumevanju gradiva s postopnim združevanjem posa-
                  meznih delov v končen, razložen sklep.

             Prednosti in slabosti sodelovalnega učenja
             Prednosti sodelovalnega učenja (Skale, 2011):

                • spodbujanje višjih spoznavnih procesov,
                • razvijanje odgovornosti za doseganje ciljev (individualnih in skupnih),


                                                                            69
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74