Page 87 - Z vseživljenjskim učenjemdo družbe prihodnosti
P. 87

Kahoot! In njegova uporaba


             sameznik težave z določeno nalogo, čeprav je visoko motiviran. Do tega pa
             lahko pride zaradi pomanjkanja znanja ali določene teme, zato kljub temu
             potrebuje dodatno pomoč (Apostol idr., 2013, v Hladnik, 2016).

             Kahoot! In njegova uporaba
             Kahoot! je učna platforma, ki temelji na igri. Je brezplačna in se uporablja na
             različnih področjih. Platformo Kahoot! uporablja več kot 30 milijonov upo-
             rabnikov po celem svetu. Ustvarjena je bila leta 2013 pod okriljem Jamieja
             Brookerja in Johana Branda kot sistem, ki uporabnikom omogoča ustvarja-
             nje različnih vrst iger, kot so kvizi, ankete in diskusije, v katerih udeleženci
             tekmujejo med seboj. Ta sistem lahko deluje na ravni celotne skupine učen-
             cev oz. nekega oddelka in njegova ideja je, da v igri sodeluje večje število
             udeležencev (Nikolić idr., 2020).
               Predavatelj se na začetku registrira v omenjeni sistem in tam lahko izbira
             med velikim številom vnaprej določenih iger, ki jih nato prilagodi svojim po-
             trebam ali pa ustvari svojo igro. Proces ustvarjanja iger je zelo preprost in
             lahek. Nato posamezniki istočasno sodelujejo v ustvarjeni igri, vsak na svoji
             napravi. Med igro se prikazujejo najboljši ter najhitrejši odgovori za vsako
             vprašanje in pa tudi končni izid igre (Nikolić idr., 2020).
               Kahoot! kot interaktivno orodje za učenje omogoča ustvarjanje, deljenje in
             sodelovanjeprikvizih,anketahterdebatahvrealnemčasu.Njegovouporabo
             lahkona primeru predstavimovvečkorakih:

                1. ustvarjanje kviza: uporabnik lahko ustvari svoj kviz na spletni strani ali
                  v aplikaciji Kahoot!. Pri ustvarjanju kviza lahko določi vprašanja, možne
                  odgovore in časovne omejitve za odgovore;
               2. deljenje kode: ko je kviz ustvarjen, lahko ustvarjalec deli kodo s sode-
                  lavci, z učenci ali udeleženci. Ti lahko s kodo dostopajo do kviza preko
                  svojih pametnih telefonov, tablic ali računalnikov;
               3. sodelovanje: ko se udeleženci prijavijo na kviz s pomočjo kode, se začne
                  igra. Vprašanja se prikažejo na zaslonu, sodelujoči pa morajo izbrati
                  pravilen odgovor v določenem časovnem okviru;
               4. pregled rezultatov: po vsakem vprašanju se prikažejo rezultati, ki prika-
                  žejo, kdo je pravilno odgovoril in kako hitro; na koncu kviza se prikažejo
                  končni rezultati in zmagovalci.

                  Vaja
                  Seznanite se s spletno platformo Kahoot! in razmislite ter napišite, kako bi z
                  njeno uporabo izpeljali preverjanje znanja.




                                                                             87
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92