Page 87 - Z vseživljenjskim učenjemdo družbe prihodnosti
P. 87
Kahoot! In njegova uporaba
sameznik težave z določeno nalogo, čeprav je visoko motiviran. Do tega pa
lahko pride zaradi pomanjkanja znanja ali določene teme, zato kljub temu
potrebuje dodatno pomoč (Apostol idr., 2013, v Hladnik, 2016).
Kahoot! In njegova uporaba
Kahoot! je učna platforma, ki temelji na igri. Je brezplačna in se uporablja na
različnih področjih. Platformo Kahoot! uporablja več kot 30 milijonov upo-
rabnikov po celem svetu. Ustvarjena je bila leta 2013 pod okriljem Jamieja
Brookerja in Johana Branda kot sistem, ki uporabnikom omogoča ustvarja-
nje različnih vrst iger, kot so kvizi, ankete in diskusije, v katerih udeleženci
tekmujejo med seboj. Ta sistem lahko deluje na ravni celotne skupine učen-
cev oz. nekega oddelka in njegova ideja je, da v igri sodeluje večje število
udeležencev (Nikolić idr., 2020).
Predavatelj se na začetku registrira v omenjeni sistem in tam lahko izbira
med velikim številom vnaprej določenih iger, ki jih nato prilagodi svojim po-
trebam ali pa ustvari svojo igro. Proces ustvarjanja iger je zelo preprost in
lahek. Nato posamezniki istočasno sodelujejo v ustvarjeni igri, vsak na svoji
napravi. Med igro se prikazujejo najboljši ter najhitrejši odgovori za vsako
vprašanje in pa tudi končni izid igre (Nikolić idr., 2020).
Kahoot! kot interaktivno orodje za učenje omogoča ustvarjanje, deljenje in
sodelovanjeprikvizih,anketahterdebatahvrealnemčasu.Njegovouporabo
lahkona primeru predstavimovvečkorakih:
1. ustvarjanje kviza: uporabnik lahko ustvari svoj kviz na spletni strani ali
v aplikaciji Kahoot!. Pri ustvarjanju kviza lahko določi vprašanja, možne
odgovore in časovne omejitve za odgovore;
2. deljenje kode: ko je kviz ustvarjen, lahko ustvarjalec deli kodo s sode-
lavci, z učenci ali udeleženci. Ti lahko s kodo dostopajo do kviza preko
svojih pametnih telefonov, tablic ali računalnikov;
3. sodelovanje: ko se udeleženci prijavijo na kviz s pomočjo kode, se začne
igra. Vprašanja se prikažejo na zaslonu, sodelujoči pa morajo izbrati
pravilen odgovor v določenem časovnem okviru;
4. pregled rezultatov: po vsakem vprašanju se prikažejo rezultati, ki prika-
žejo, kdo je pravilno odgovoril in kako hitro; na koncu kviza se prikažejo
končni rezultati in zmagovalci.
Vaja
Seznanite se s spletno platformo Kahoot! in razmislite ter napišite, kako bi z
njeno uporabo izpeljali preverjanje znanja.
87