Page 92 - Z vseživljenjskim učenjemdo družbe prihodnosti
P. 92
Tehnike sproščanja
misliti. Ravno tako se mora zavedati tega, da mu ravno ta svet ponuja umik
za črpanje novih moči (Srebot in Menih, 1996).
Vsakučiteljinstrokovnidelavecbizatomoralvpeljatisprostitevvsvojvsak-
dan. Redna vadba izbrane tehnike sproščanja ima namreč številne pozitivne
učinke na posameznikovo telesno in duševno zdravje. Med njimi so npr. (Tan-
čič Grum in Zupančič Tisovec, 2019):
• učinkovitejše spoprijemanje s stresom,
• lajšanje bolečine,
• izboljšanje spanja in zmanjšanje utrujenosti,
• izboljšanje koncentracije in spomina,
• povečanje samozaupanja,
• višanje produktivnosti in
• preprečevanje/zmanjševanje psihosomatskih bolezni.
Pomembni dejavniki za sproščanje v šoli
Pri sproščanju v vzgoji in izobraževanju je treba poudariti nekaj pomembnih
dejavnikov, ki so ključnega pomena za učinkovito sproščanje učencev (Sre-
bot in Menih, 1996). Upoštevati moramo predvsem naslednje:
• Fizična aktivnost: redna telesna dejavnost je ključna za sprostitev in
zmanjšanje stresa. Šolski programi bi morali vključevati čas za telesno
vadbo ali raztezne vaje med šolskimi urami.
• Dihanje in sprostitvene tehnike: poučevanje dihalnih tehnik in sprosti-
tvenih metod, kot sta meditacija ali progresivna mišična relaksacija,
lahko učencem pomaga obvladovati stres in se sprostiti.
• Prostori za sprostitev: šola bi morala imeti prostor, namenjen sprostitvi
in umiku od stresnih situacij. To lahko vključuje tihe kotičke, sobe za
meditacijo ali prostor za jogo.
• Narava in okolje: stik z naravo je lahko pomirjujoč in sproščujoč. Šole bi
morale omogočiti dostop do zunanjih površin ali imeti zelenice, kjer se
učenci lahko sprostijo in sprostijo.
• Umetnost in ustvarjalne dejavnosti: ustvarjalne dejavnosti, kot so risa-
nje, slikanje, glasba ali ples, lahko pomagajo pri sprostitvi in izražanju
čustev. Šole bi morale v svojem programu spodbujati raznolikost ume-
tniških dejavnosti.
• Socialna povezanost: varno in podporno šolsko okolje lahko spodbuja
sprostitev. Aktivnosti, ki spodbujajo sodelovanje in povezanost med
učenci, lahko prispevajo k občutku pripadnosti in zmanjšanju stresa.
92