Page 101 - Naša pedagoška pot
P. 101

O pedagoškem in raziskovalnem prispevku dr. Tatjane Vonta


             iskanju odgovorov na vprašanja, ki smo si jih zastavljali. Poleg tega smo se
             raziskovalci povezovali s prakso. V določenih segmentih smo vsebino skušali
             obogatititudizorodji,kisobilaoblikovananamednarodniravnivokvirupro-
             grama Korak za korakom. Hkrati pa smo v to raziskovalno dejavnost vključili
             tudi že oblikovano Mrežo vrtcev in šol Korak za korakom na Pedagoškem in-
             štitutu. Prav v teh procesih povezovanja vidim vrednost in pomen. Seveda bi
             veljalo bolj aktivno vključevati tudi druge deležnike, ki lahko pripomorejo k
             iskanju odgovorov na raziskovalna vprašanja. Vsebinsko gledano pa menim,
             da smo načeloma v raziskovanju prehitro zadovoljni in ne nadgrajujemo do-
             ločene tematike skozi bolj dolgoročen in kontinuiran raziskovalni proces, kjer
             je mogoče rešitve kontinuirano preverjati v praksi in v sodelovanju z različ-
             nimi deležniki.

             In nenazadnje, kakšno vlogo imajo po vašem mnenju vrtci v družbi danes?
             Na vlogo vrtca v današnji družbi ne moremo gledati ločeno od sistema pred-
             šolske vzgoje. Kako uspešen je vrtec v svojih vlogah, je odvisno od različnih
             segmentov sistema, ki ga pri tem podpirajo ali pa celo zavirajo. Vrtec še ve-
             dno v veliki meri omogoča aktivno zaposlovanje staršev otrok. Ta vloga je
             pomembna zlasti z vidika enakih možnosti žensk. S tem te institucije močno
             podpirajo tudi gospodarstvo in ekonomsko rast družbe. Zelo dobro novo-
             dobno lekcijo o vlogi vrtca v družbi smo dobili v času epidemije covida.
             Družba brez nekaterih, četudi omejenih dejavnosti, ki jih izvajajo npr. zdra-
             vstvene institucije, trgovina, policija, ne more funkcionirati. Zaposleni v teh
             dejavnostih morajo še vedno poskrbeti za svoje otroke v času odsotnosti.
             Tako vrtci padejo v kategorijo institucij, ki morajo delovati v kriznih obdo-
             bjih. Tudi naši vrtci, vzgojiteljice in pomočnice so to vlogo opravili. Še bolje
             bi jo seveda, če bi imeli boljše prostorske in kadrovske pogoje. Druga naloga
             vrtca je usmerjena v podpiranje celostnega razvoja otrok. Tu lahko še marsi-
             kaj postorimo na nivoju zagotavljanja kvalitetnega procesa in pogojev, v ka-
             terih ta proces uresničujemo. Začnemo lahko kar pri vprašanju, kako danes
             pojmujemo kvaliteten proces vzgoje in izobraževanja. Večkrat slišimo, da so
             naši vrtci najboljši. Takšno trditev lahko zagovarjamo na določenih segmen-
             tih sistema predšolske vzgoje, medtem ko je vpogled v procesne dimenzije
             kakovosti v resnici bolj zamegljen in so razlike v kakovosti vzgojnega procesa
             v praksi močno prisotne. Te razlike pa ponovno niso odvisne le od vzgojite-
             ljic, ampak od cele vrste dejavnikov na nivoju vrtca in v drugih segmentih
             sistema. Končno pa ima vrtec izjemno pomembno vlogo pri zagotavljanju
             enakih možnosti za razvoj vseh otrok, seveda, ob sodelovanju z drugimi de-
             ležniki. V sodobnem svetu, ki ga zaznamujejo številne spremembe, vrtec


                                                                            101
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106