Page 97 - Naša pedagoška pot
P. 97

O pedagoškem in raziskovalnem prispevku

                  dr. Tatjane Vonta na Pedagoški fakulteti
                  Univerze na Primorskem


                  Z dr. Tatjano Vonta se je pogovarjala dr. Sonja Rutar





             Spoštovana gospa profesorica in raziskovalka dr. Tatjana Vonta, že pred
             ustanovitvijo Univerze na Primorskem ste se zaposlili na Pedagoški fakulteti
             v Kopru. Kdaj ste začeli predavati?
             Okrog leta 1994 me je kolegica mag. Majda Plestenjak s Pedagoške fakultete
             v Ljubljani povprašala, če sem pripravljena prevzeti njene predmete na ta-
             kratni dislocirani enoti Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani v Kopru. Po-
             nudbo sem sprejela predvsem zato, ker sem v sredini 70. let učila na Srednji
             vzgojiteljski šoli v Idriji in imela nekajletne izkušnje v poučevanju in ker sem
             se kot raziskovalka, zaposlena na Pedagoškem inštitutu, ukvarjala s predšol-
             sko vzgojo. Prav v tistem času sem prevzela tudi zelo kompleksen in obsežen
             mednarodni program Korak za korakom, v okviru Zavoda za odprto družbo.
             Program smo kasneje prenesli na Pedagoški inštitut, kjer me je spremljal do
             upokojitve, na mednarodnem nivoju pa vse doslej. Tako sem obveznosti v
             Kopru najprej prevzela le honorarno, nato pa v obliki polovične ali tretjinske
             zaposlitve, odvisno od drugih zadolžitev, vse do leta 2012.

             Katere predmete ste izvajali? Veliko pozornosti ste posvečali tudi načinom
             poučevanja.
             Prevzela sem temeljne predmete s področja pedagogike oziroma teorije
             vzgoje in predšolske pedagogike, ki so uvajali študentke in študente v osnov-
             ne pedagoške pojme, njihovo spreminjanje skozi čas, soodvisnost od druž-
             benih pogojev in sprememb, v sistem vzgoje in izobraževanja in posebej
             predšolske vzgoje in njenih posebnosti. Predmetnik je bil seveda določen,
             vendar sem vedno imela dovolj akademske svobode, da sem ga prilagajala
             takratnim premikom na področju vzgoje in izobraževanja. Ne gre pozabiti,
             da je bila prav v devetdesetih letih vsled socialnih in političnih sprememb pa
             tudi znanstvenih spoznanj na področju razvoja in učenja potreba po spremi-
             njanju pedagoške paradigme zelo prisotna tudi na področju dodiplomskega
             izobraževanja vzgojiteljic. Moj privilegij v teh procesih je bilo prav dejstvo,


                                                                            97
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102