Page 99 - Naša pedagoška pot
P. 99
O pedagoškem in raziskovalnem prispevku dr. Tatjane Vonta
Dr. Tatjana Vonta
na podelitev nagrad UP PEF
leta 2013
nam je v naše in njihovo zadovoljstvo vseeno prostovoljno pridružilo, pred-
vsem pa v korist bodočim diplomantkam in diplomantom.
Bili ste pobudnica za razvoj magistrskega študijskega programa Zgodnje
učenje. Kaj vas je vodilo v to pobudo? Ta program je bil namreč prvi magistrski
študijski program s področja predšolske vzgoje v Sloveniji.
Bolonjska reforma visokošolskega študija je bila idealna prilika za uresničitev
ideje o pomembni in potrebni profesionalizaciji področja. Področje je posta-
jalo vseboljkompleksno in zapleteno z neštetimi spremembami.Vsvetuseje
že dokazalo in utrdilo prepričanje o pomenu kakovostne predšolske vzgoje
za zagotavljanje enakih možnosti za otrokov razvoj in učenje v obdobju pred
šolo in na začetku šolanja. Ob tem je bilo prisotno tudi spoznanje, da ima
le kvalitetna predšolska vzgoja dolgoročne učinke ne le na nivoju posame-
znika, ampak tudi na nivoju družbe kot celote. Zato seveda ni vseeno, kako so
usposobljeni izvajalci predšolskih programov. Poklic vzgojiteljice je bil dotlej
eden redkih, ki ni nudil možnosti nadaljevanja izobraževanja na višjem aka-
demskem nivoju na njihovem področju. Področje je v tistem času postalo za-
nimivo tudi za vse, ki ponujajo različne izobraževalne, rekreativne, športne,
umetniške, počitniške in podobne programe, kajti ni vseeno, ali se v interak-
ciji s predšolskimi otroki upoštevajo specifične značilnosti spodbujanja ra-
zvoja otrok v tej starosti ali ne. Prav zato smo program poimenovali Zgodnje
učenje in s tem poudarili njegovo specifičnost. Menim, da teh ambicij pro-
gram še ni v celoti izkoristil. In končno smo lahko ugotovili tudi to, da vse
več evropskih držav dviguje oziroma uravnava raven zahtevanega študija za
poklic vzgojiteljice s poklicem učiteljice. Prisotnih je bilo torej kar nekaj de-
99