Page 99 - Naša pedagoška pot
P. 99

O pedagoškem in raziskovalnem prispevku dr. Tatjane Vonta



















             Dr. Tatjana Vonta
             na podelitev nagrad UP PEF
             leta 2013


             nam je v naše in njihovo zadovoljstvo vseeno prostovoljno pridružilo, pred-
             vsem pa v korist bodočim diplomantkam in diplomantom.


             Bili ste pobudnica za razvoj magistrskega študijskega programa Zgodnje
             učenje. Kaj vas je vodilo v to pobudo? Ta program je bil namreč prvi magistrski
             študijski program s področja predšolske vzgoje v Sloveniji.
             Bolonjska reforma visokošolskega študija je bila idealna prilika za uresničitev
             ideje o pomembni in potrebni profesionalizaciji področja. Področje je posta-
             jalo vseboljkompleksno in zapleteno z neštetimi spremembami.Vsvetuseje
             že dokazalo in utrdilo prepričanje o pomenu kakovostne predšolske vzgoje
             za zagotavljanje enakih možnosti za otrokov razvoj in učenje v obdobju pred
             šolo in na začetku šolanja. Ob tem je bilo prisotno tudi spoznanje, da ima
             le kvalitetna predšolska vzgoja dolgoročne učinke ne le na nivoju posame-
             znika, ampak tudi na nivoju družbe kot celote. Zato seveda ni vseeno, kako so
             usposobljeni izvajalci predšolskih programov. Poklic vzgojiteljice je bil dotlej
             eden redkih, ki ni nudil možnosti nadaljevanja izobraževanja na višjem aka-
             demskem nivoju na njihovem področju. Področje je v tistem času postalo za-
             nimivo tudi za vse, ki ponujajo različne izobraževalne, rekreativne, športne,
             umetniške, počitniške in podobne programe, kajti ni vseeno, ali se v interak-
             ciji s predšolskimi otroki upoštevajo specifične značilnosti spodbujanja ra-
             zvoja otrok v tej starosti ali ne. Prav zato smo program poimenovali Zgodnje
             učenje in s tem poudarili njegovo specifičnost. Menim, da teh ambicij pro-
             gram še ni v celoti izkoristil. In končno smo lahko ugotovili tudi to, da vse
             več evropskih držav dviguje oziroma uravnava raven zahtevanega študija za
             poklic vzgojiteljice s poklicem učiteljice. Prisotnih je bilo torej kar nekaj de-


                                                                            99
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104