Page 98 - Naša pedagoška pot
P. 98
Dr. Sonja Rutar
da sem bila, preko svoje dejavnosti na Pedagoškem inštitutu, intenzivno
vpeta v mednarodna dogajanja. Poznavanje, razvijanje in raziskovanje no-
vih pristopov so mi omogočili njihovo uvajanje v študijske procese. Izzvali
pa so seveda tudi vprašanja o tem, kako, na kakšen način to storiti. Eno od
osnovnih vodil v iskanju teh odgovorov mi je predstavljalo omogočanje ak-
tivne interakcije študentov s snovjo ali pa z izkušnjami iz prakse (predvsem
pri izrednem študiju) in z drugimi študentkami/študenti. Z interaktivnimi
metodami in tehnikami sem želela doseči kritično razumevanje snovi v pro-
cesu učenja, v sodelovanju z drugimi. Čeprav si poklic vzgojiteljice največkrat
predstavljamo kot odraslega v oddelku z otroki, je njeno delo še kako pove-
zano tudi z odraslimi. Ta ista vzgojiteljica je prav s sodelovanjem z odraslimi
mnogo bolj uspešna pri delu v oddelku, če zna sodelovati in se učiti skupaj
z drugimi sodelavci, s starši, z drugimi ljudmi v laični in profesionalni sku-
pnosti. Gre torej za oblikovanje nekaterih socialnih spretnosti, ki jih poklic
zahteva.
Sicer pa menim, da poklic visokošolskega učitelja zahteva ne le dobro po-
znavanje snovi predmeta v teoriji in praksi, ampak tudi razmišljanje in stalno
preizkušanje pristopov, ki prispevajo k temu, da študentke in študenti snov
razumejo in so do nje kritični, stopijo z njo v neposreden stik. Ob soočanju z
drugimi in ob kritični samorefleksiji jim to omogoča, da nova spoznanja ume-
stijo v svoje že oblikovane koncepte in razumevanja. Poleg tega tudi menim,
da sta sposobnost kritičnega razmišljanja in sposobnost sodelovanja med te-
meljnimi značilnostmi profesionalca. Tem vprašanjem sem posvečala ogro-
mno strokovne pozornosti v okviru programa Korak za korakom, kjer smo
zelouspešnousposabljalinatisočepedagoškihdelavcev.Zelovelikoizkušenj
pa sem si pridobila tudi v okviru svojega mentorskega dela v drugih državah,
pri izvajanju seminarjev v tujini in celo pri koncipiranju in izvedbi magistr-
skega študija o vodenju v predšolski vzgoji na Moscow School of Economic
and Social Study.
Na Univerzi na Primorskem je pogoj za drugo izvolitev v naziv asistent oziroma
naziv docent opravljeno pedagoško-andragoško usposabljanje s področja
visokošolske didaktike. Tudi na tem področju je viden vaš prispevek.
Leta 2010 smo na nivoju Univerze na Primorskem, s podporo takratnega rek-
torja, dr. Rada Bohinca, in prorektorja, dr. Rada Pišota, uspeli razviti koncept
in začeli izvajati usposabljanjevisokošolskih učiteljevzavključevanjeinterak-
tivnih pristopov pri učenju in poučevanju. Pedagoška fakulteta se v to inicia-
tivo na začetku ni vključila, ker naj bi njihovi predavatelji že izkazovali svojo
pedagoško kompetentnost z nastopnim predavanjem. No, nekaj izjem se
98