Page 98 - Naša pedagoška pot
P. 98

Dr. Sonja Rutar


                  da sem bila, preko svoje dejavnosti na Pedagoškem inštitutu, intenzivno
                  vpeta v mednarodna dogajanja. Poznavanje, razvijanje in raziskovanje no-
                  vih pristopov so mi omogočili njihovo uvajanje v študijske procese. Izzvali
                  pa so seveda tudi vprašanja o tem, kako, na kakšen način to storiti. Eno od
                  osnovnih vodil v iskanju teh odgovorov mi je predstavljalo omogočanje ak-
                  tivne interakcije študentov s snovjo ali pa z izkušnjami iz prakse (predvsem
                  pri izrednem študiju) in z drugimi študentkami/študenti. Z interaktivnimi
                  metodami in tehnikami sem želela doseči kritično razumevanje snovi v pro-
                  cesu učenja, v sodelovanju z drugimi. Čeprav si poklic vzgojiteljice največkrat
                  predstavljamo kot odraslega v oddelku z otroki, je njeno delo še kako pove-
                  zano tudi z odraslimi. Ta ista vzgojiteljica je prav s sodelovanjem z odraslimi
                  mnogo bolj uspešna pri delu v oddelku, če zna sodelovati in se učiti skupaj
                  z drugimi sodelavci, s starši, z drugimi ljudmi v laični in profesionalni sku-
                  pnosti. Gre torej za oblikovanje nekaterih socialnih spretnosti, ki jih poklic
                  zahteva.
                    Sicer pa menim, da poklic visokošolskega učitelja zahteva ne le dobro po-
                  znavanje snovi predmeta v teoriji in praksi, ampak tudi razmišljanje in stalno
                  preizkušanje pristopov, ki prispevajo k temu, da študentke in študenti snov
                  razumejo in so do nje kritični, stopijo z njo v neposreden stik. Ob soočanju z
                  drugimi in ob kritični samorefleksiji jim to omogoča, da nova spoznanja ume-
                  stijo v svoje že oblikovane koncepte in razumevanja. Poleg tega tudi menim,
                  da sta sposobnost kritičnega razmišljanja in sposobnost sodelovanja med te-
                  meljnimi značilnostmi profesionalca. Tem vprašanjem sem posvečala ogro-
                  mno strokovne pozornosti v okviru programa Korak za korakom, kjer smo
                  zelouspešnousposabljalinatisočepedagoškihdelavcev.Zelovelikoizkušenj
                  pa sem si pridobila tudi v okviru svojega mentorskega dela v drugih državah,
                  pri izvajanju seminarjev v tujini in celo pri koncipiranju in izvedbi magistr-
                  skega študija o vodenju v predšolski vzgoji na Moscow School of Economic
                  and Social Study.

                  Na Univerzi na Primorskem je pogoj za drugo izvolitev v naziv asistent oziroma
                  naziv docent opravljeno pedagoško-andragoško usposabljanje s področja
                  visokošolske didaktike. Tudi na tem področju je viden vaš prispevek.
                  Leta 2010 smo na nivoju Univerze na Primorskem, s podporo takratnega rek-
                  torja, dr. Rada Bohinca, in prorektorja, dr. Rada Pišota, uspeli razviti koncept
                  in začeli izvajati usposabljanjevisokošolskih učiteljevzavključevanjeinterak-
                  tivnih pristopov pri učenju in poučevanju. Pedagoška fakulteta se v to inicia-
                  tivo na začetku ni vključila, ker naj bi njihovi predavatelji že izkazovali svojo
                  pedagoško kompetentnost z nastopnim predavanjem. No, nekaj izjem se


                  98
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103