Page 22 - Naša pedagoška pot
P. 22
Dr. Lucija Čok
Edvarda Kardelja v Ljubljani – so naletela na nejevero odločevalcev, da se di-
slociran oddelek v Kopru zmore postaviti.³ Najbolj so na Izobraževalni sku-
pnosti RS nasprotovali predlogu o študiju matematike in fizike, čeprav je Ko-
misija za organizacijo študija Obalnega sveta Koper za ta študij pridobila kar
15 kandidatov. Vlado Rotar, vodja Oddelka za razredni pouk v ustanavljanju,⁴
je vztrajal in sklical kandidate na pogovor, čeprav kasneje tega študija ni bilo
mogoče ponuditi. Podporo je iskal tudi pri Aleksandri Kornhauser, podpred-
sednici Kavčičeve vlade, vendar je 17. maja 1974 s PA dobil odgovor o odlogu
ustanovitve oddelka na kasnejši čas.⁵ Pritiski na PA s strani Obalnega sveta
so se nadaljevali in bili učinkoviti. Zagotovljeni so bili namreč materialni po-
goji za zagon oddelka, kandidati in kandidatke za vpis v študij, nastanitev za
bodoče študente, prostori za izvedbo študija, kakovostni predavatelji in iz-
razita politična podpora nastanku oddelka. Predlog o ustanovitvi oddelka je
bil sprejet, Vlado Rotar je oktobra 1974 16 kandidatom in kandidatkam z za-
dovoljstvom sporočil začetek višješolskega študija razrednega pouka in jim
poslal začasni razpored predavanj.⁶ Podporo ustanovitvi oddelka je javno iz-
raziltudiTomažBizajl,tedajpredsednikKomitejazaizobraževanjevKavčičevi
vladi. Število vpisanih na oddelek v Kopru je raslo, v študijskem letu 1977/1978
jih je bilo 55 (22 na rednem in 30 na izrednem študiju). Skupaj se je v prvih pe-
tih letih na oddelek vpisalo 143 študentov. Oddelek je imel tudi šest redno
zaposlenih predavateljev in eno pisarniško moč ter 11 zunanjih sodelavcev.
Predstojnica oddelka je postala Olga Bertok.⁷
Več analiz razvoja obalnega območja, pripravljenih na osnovi strategij RS,
se je zavzemalo za usposabljanje pedagoškega kadra, ki naj bi hkrati predsta-
vljal zametek za bodoče znanstvenoraziskovalno delo na obalnem območju
Slovenije.⁸ Med razvojnimi cilji najdemo tudi povezovanje vseh dislociranih
oddelkovvisokošolskegaštudijainvišjihšolnaObaliternjihovopovezovanje
s trgom dela pri oblikovanju študijskih programov in posledično oblikovanje
enovitega, vertikalno ter horizontalno prehodnega sistema izobraževanja.⁹
V predlogih programske usmeritve oddelka PA v Kopru že takrat najdemo
izraženo potrebo po učiteljih za izvajanje programa osnovnih šol na naro-
³ »Oddelki Pedagoške akademije v Kopru« (Izobraževalna skupnost SRS, 28. junij in 25. julij 1973).
⁴ »Imenovanje V. Rotarja za vodjo oddelka za razredni pouk v Kopru« (SRS Obalni svet, Komisija
za volitve in imenovanja, 29. marec 1974).
⁵ Pismo direktorja F. Plevnika V. Rotarju (17. maj 1974). Arhiv UP PEF.
⁶ Pismi V. Rotarja Pedagoški akademiji, s prilogo: Razpored predavanj (20. in 26. september 1974).
⁷ »Poročilo o delu oddelka za razredni pouk v Kopru« (21. december 1978).
⁸ »Koncept razvoja pedagoškega študija na Obali (1981–1985)« (Skupnost obalnih občin, 1980), 2.
⁹»Koncept razvoja«, 6.
22