Page 22 - Naša pedagoška pot
P. 22

Dr. Lucija Čok


                  Edvarda Kardelja v Ljubljani – so naletela na nejevero odločevalcev, da se di-
                  slociran oddelek v Kopru zmore postaviti.³ Najbolj so na Izobraževalni sku-
                  pnosti RS nasprotovali predlogu o študiju matematike in fizike, čeprav je Ko-
                  misija za organizacijo študija Obalnega sveta Koper za ta študij pridobila kar
                  15 kandidatov. Vlado Rotar, vodja Oddelka za razredni pouk v ustanavljanju,⁴
                  je vztrajal in sklical kandidate na pogovor, čeprav kasneje tega študija ni bilo
                  mogoče ponuditi. Podporo je iskal tudi pri Aleksandri Kornhauser, podpred-
                  sednici Kavčičeve vlade, vendar je 17. maja 1974 s PA dobil odgovor o odlogu
                  ustanovitve oddelka na kasnejši čas.⁵ Pritiski na PA s strani Obalnega sveta
                  so se nadaljevali in bili učinkoviti. Zagotovljeni so bili namreč materialni po-
                  goji za zagon oddelka, kandidati in kandidatke za vpis v študij, nastanitev za
                  bodoče študente, prostori za izvedbo študija, kakovostni predavatelji in iz-
                  razita politična podpora nastanku oddelka. Predlog o ustanovitvi oddelka je
                  bil sprejet, Vlado Rotar je oktobra 1974 16 kandidatom in kandidatkam z za-
                  dovoljstvom sporočil začetek višješolskega študija razrednega pouka in jim
                  poslal začasni razpored predavanj.⁶ Podporo ustanovitvi oddelka je javno iz-
                  raziltudiTomažBizajl,tedajpredsednikKomitejazaizobraževanjevKavčičevi
                  vladi. Število vpisanih na oddelek v Kopru je raslo, v študijskem letu 1977/1978
                  jih je bilo 55 (22 na rednem in 30 na izrednem študiju). Skupaj se je v prvih pe-
                  tih letih na oddelek vpisalo 143 študentov. Oddelek je imel tudi šest redno
                  zaposlenih predavateljev in eno pisarniško moč ter 11 zunanjih sodelavcev.
                  Predstojnica oddelka je postala Olga Bertok.⁷
                    Več analiz razvoja obalnega območja, pripravljenih na osnovi strategij RS,
                  se je zavzemalo za usposabljanje pedagoškega kadra, ki naj bi hkrati predsta-
                  vljal zametek za bodoče znanstvenoraziskovalno delo na obalnem območju
                  Slovenije.⁸ Med razvojnimi cilji najdemo tudi povezovanje vseh dislociranih
                  oddelkovvisokošolskegaštudijainvišjihšolnaObaliternjihovopovezovanje
                  s trgom dela pri oblikovanju študijskih programov in posledično oblikovanje
                  enovitega, vertikalno ter horizontalno prehodnega sistema izobraževanja.⁹
                  V predlogih programske usmeritve oddelka PA v Kopru že takrat najdemo
                  izraženo potrebo po učiteljih za izvajanje programa osnovnih šol na naro-


                 ³ »Oddelki Pedagoške akademije v Kopru« (Izobraževalna skupnost SRS, 28. junij in 25. julij 1973).
                 ⁴ »Imenovanje V. Rotarja za vodjo oddelka za razredni pouk v Kopru« (SRS Obalni svet, Komisija
                  za volitve in imenovanja, 29. marec 1974).
                 ⁵ Pismo direktorja F. Plevnika V. Rotarju (17. maj 1974). Arhiv UP PEF.
                 ⁶ Pismi V. Rotarja Pedagoški akademiji, s prilogo: Razpored predavanj (20. in 26. september 1974).
                 ⁷ »Poročilo o delu oddelka za razredni pouk v Kopru« (21. december 1978).
                 ⁸ »Koncept razvoja pedagoškega študija na Obali (1981–1985)« (Skupnost obalnih občin, 1980), 2.
                 ⁹»Koncept razvoja«, 6.


                  22
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27