Page 23 - Naša pedagoška pot
P. 23
Od oddelka članice Univerze v Ljubljani do članice Univerze na Primorskem
dnostno mešanem območju, predlog popravka predmetnika in učnih načr-
tov za vključevanje italijanščine kot obveznega predmeta ter usposabljanja
študentov za izvajanje pouka italijanskega jezika na razredni stopnji.¹⁰ V is-
tem dokumentu je tudi ugotovljeno, da mora oddelek v Kopru za potrebe šol
z italijanskim jezikom izobraževati tudi učiteljice in učitelje, ki so se do tedaj
izobraževali na Pedagoški akademiji v Pulju. Oddelek pa naj v študij vključuje
tudi učitelje iz šolske prakse, ki nimajo višješolske izobrazbe, in naj omogoči,
da si jo pridobijo.
Postopoma, po usmeritvi izobraževanja učiteljev razrednega pouka na
višjo raven, je nastala tudi potreba po višji izobrazbi vzgojiteljev predšolskih
otrok. Prav tako so za zgodnje poučevanje in učenje jezikov v šolski praksi
(tudi za poučevanje italijanskega jezika kot drugega jezika) nastajala didak-
tična izhodišča ter usmeritve. SEP TEMPUS 3767¹¹ je prvi med projekti, na-
menjenimi oblikovanju podlag za usposabljanje razrednih učiteljev za zgo-
dnje poučevanje jezikov, ponudil vzorčne učne enote in za pouk specifična
gradiva.¹² Iz sredstev tega evropskega projekta je oddelek že leta 1995 do-
bil sodobno računalniško opremo – prve osebne računalnike za pedagoško
delo.
Širjenje programov oddelka (nadgradnja obstoječega programa Razredni
pouk – izobraževanje ob delu, nov program Predšolska vzgoja, program za iz-
popolnjevanje učiteljev za poučevanje italijanskega jezika v prvem obdobju
osnovne šole) je vodstvo PA UL sprejemalo z mešanimi občutki. Vodstva PA
so temu kazala naklonjenost, nekatera pa so bila tudi manj naklonjena. Ko
je postal predstojnik Oddelka za razredni pouk v Ljubljani Mirko Slosar, se
je celo rodila zamisel, da postane oddelek v Kopru enota tega ljubljanskega
oddelka. To se sicer ni zgodilo, pač pa se je pod predstojništvom Rada Pišota
uresničila zamisel o študiju matematike in računalništva. V študijskem letu
2001/2002 je koprski oddelek – tedaj že preoblikovane Pedagoške akademije
v Pedagoško fakulteto – vpisoval v dvopredmetni univerzitetni program MA-
RA (Matematika in računalništvo). Nadgradnja vsebin tega programa je na-
kazovala kasnejši nastanek nove Fakultete za informacijske, matematične in
računalniške znanosti po predlogu Dragana Marušiča.¹³
¹⁰ »Koncept razvoja«, 8.
¹¹ SEP TEMPUS 3767 Teaching Second and Foreign Languages in pre-primary and Primary Level,
Univerza v Ljubljani, Università degli Studi di Udine, Université Stendhal III Grenoble, Pädago-
gische Akademie des Bundes in Kärnten, 1992–1995; koordinatorica projekta Lucija Čok.
¹² Silvana Schiavi Fachin, ur., Activity Packs for Language Teachers (Videm: Kappa Vu, 1996).
¹³ Rado Pišot, »Sodobna, odprta, konkurenčna«, pogovor vodila Majda Suša, Primorske novice, 7.
val, 3. marec 2001.
23