Page 26 - Naša pedagoška pot
P. 26

Dr. Lucija Čok










                                                                Partnerji projekta TEMPUS
                                                                3767 pri snovanju strategij:
                                                                Pedagoška akademija UL
                                                                Enota Koper, Universite
                                                                Shendal Grenoble III,
                                                                Pädagogische Akademie
                                                                des Bundes in Kärnten,
                                                                Università degli Studi
                                                                di Udine (osebni arhiv
                                                                avtorice)

                  vih študijskih programov), vsebina študija (več poudarka specialnim didakti-
                  kam) in didaktična raven (od timskega poučevanja, formativnega vrednote-
                  nja znanja do refleksije in kognicije). Kompetitivnost v sistemu izobraževanja
                  je Cveta Razdevšek Pučko¹⁹ ocenila kot priložnost za zvišanje standardov pri
                  študiju in poklicu razrednega učitelja.
                    Delavnica 5B Sveta Evrope, na kateri je sodelovalo 40 držav (80 udeležen-
                  cev), je potekala junija 1995 v Portorožu pod mentorstvom Johna Trima²⁰ in
                  sodelujočih strokovnjakov Sveta Evrope. Takrat je John Trim, uvodničar na
                  konferenci, sporočil učiteljem:

                       Z obsežnim znanjem, vedenjem in izkušnjami, ki jih prispevate v širjavo
                       evropskega ekspertnega znanja, ob skupnem delu uresničujete vizijo
                       mednarodne edukacije za naše učence po vsej Evropi, da bo vsak Evro-
                       pejecodpredšolskevzgojeskozi primarno,sekundarno in visokošolsko
                       izobraževanje, vse do odraslosti, razvil sposobnosti in samozaupanje, ki
                       mu bodo pomagali spoprijemati se s številnimi izzivi večjezične in več-
                       kulturne stvarnosti enaindvajsetega stoletja.

                    Projekt Drugače v drugačno šolo²¹ je tudi jezikoslovcem ponudil osnovo za

                ¹⁹ Cveta Razdevšek Pučko, Evropski trendi v izobraževanju razrednih učiteljev: zbornik prispevkov k
                  projektu Tempus S_JEP-11187-96 Respect (Ljubljana: Pedagoška fakulteta, 1998), 24.
                ²⁰ John Leslie Melville Trim (1924–2013), angleški jezikoslovec, strokovnjak Sveta Evrope in avtor
                  prvih predlogov ravni jezikovnega praga (SEJO).
                ²¹ Drugače v drugačno šolo: učiteljica asistentka v prvem razredu, aplik. proj. Strokovnega sveta
                  RS za šolstvo in šport, 1991–1994. Vodji projekta sta bili Cveta Razdevšek Pučko in Slavko Gaber.


                  26
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31