Page 27 - Naša pedagoška pot
P. 27

Od oddelka članice Univerze v Ljubljani do članice Univerze na Primorskem


             nadaljnje iskanje ustreznosti in utemeljenosti profila učitelja drugega jezika
             na razredni stopnji. Poleg uveljavljenega načela »en človek – en jezik« je stro-
             kovnjake bolj vznemirjalo razmišljanje, kdo je primernejši za ta pouk: učitelj
             jezikoslovec ali razredni učitelj, strokovnjak za zgodnje učenje jezika. Poleg
             opredelitve timskega pouka tujega jezika, ustreznosti oblik poučevanja, uč-
             nih strategij in načina vrednotenja dosežkov so strokovnjaki zgodnjega uče-
             nja jezikov ponudili nekaj temeljnih rešitev. Po vzoru angleškega pouka na
             zgodnji stopnji v drugih okoljih so strokovnjaki PA in UL FF zastavili didak-
             tični pristop večjezičnega ozaveščanja v vrtcih, pripravili ustrezna gradiva in
             učbenike za razredno stopnjo ter usposabljali vzgojitelje za senzibilizacijo za
             tuji jezik v okviru vzgojnih dejavnosti.
               Skupina avtorjev je v priročniku za učitelje s smernicami za učenje/pouče-
             vanje tujega jezika v drugem triletju osnovne šole²² celostno zajela razse-
             žnost uvajanjatujegajezikana razrednostopnjo. Irena Kovačičje v recenziji
             priročnika zapisala:

                  Gradivo ni zgolj običajni »priročnik za učitelje«, marveč ima večje am-
                  bicije: učiteljem želi ponuditi osnovo za način razmišljanja in pedago-
                  ški pristop, ki bo dovolj skladen z razmišljanjem avtorjev in njihovim
                  konceptom poučevanja tujih jezikov na zgodnji stopnji, da bodo lahko
                  predlagani koncept uspešno uresničevali v praksi.

               Po mnenju druge recenzentke, Barice Marentič Požarnik, je vsebina priroč-
             nika ustrezna in ciljno usmerjena v novosti primarnega izobraževanja:

                  Vsekakor je struktura besedila (izbor in razpored poglavij) ter tudi ob-
                  delava in predstavitev rezultat visoke strokovnosti, dosedanjega študij-
                  skega in praktičnega ukvarjanja s to problematiko in (običajno nelah-
                  kega) interdisciplinarnega sodelovanja avtorjev.

               Dokaz, da je priročnik doživel dolgoročno uporabo pri poučevanja dru-
             gega/tujega jezika v šolski praksi, je dejstvo, da ga v različnih gradivih učitelji
             in drugi strokovnjaki še vedno citirajo in uporabljajo v ta namen.
               Po temeljitem premisleku je Pedagoška fakulteta v Ljubljani (Čok, Razdev-
             šekPučko,Rojko)vsodelovanjuznekaterimistrokovnjakiFilozofskefakultete
             (Skela, Komar, Grosman, Šuštaršič) pripravila tudi program izpopolnjevanja

           ²² Lucija Čok, Janez Skela, Berta Kogoj in Cveta Razdevšek Pučko, Učenje in poučevanje tujega je-
             zika: smernice za učitelje v drugem obdobju osnovne šole (Ljubljana: Pedagoška fakulteta; Koper:
             Znanstveno-raziskovalno središče Republike Slovenije, 1999).


                                                                             27
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32