Page 25 - Naša pedagoška pot
P. 25

Od oddelka članice Univerze v Ljubljani do članice Univerze na Primorskem


             da se je ob ustanavljanju nove javne univerze iz enote UL konstituirala in sto-
             pila na novo pot kot Pedagoška fakulteta, članica Univerze na Primorskem.


             Specifika poslanstva oddelka Pedagoške fakultete UL v Kopru
             Izobraževanje za dvojezičnost
             Ciljna prizadevanja snovalcev pedagoškega izobraževanja v specifičnem
             medkulturnem in narodnostno mešanem obmejnem prostoru so naletela na
             podporo lokalnih šolskih oblasti, predvsem enote Zavoda RS v Kopru.¹⁷ Prav
             tako je poleg Enote tudi italijanska narodnostna skupnost potrdila potrebo
             po usposabljanju učiteljev šol z italijanskim jezikom in podprla vsebine us-
             posabljanja razrednih učiteljev v šolah s slovenskim jezikom v didaktiki dru-
             gega jezika, ob poglobljenem učenju jezika samega. Lucija Čok, predstojnica
             Oddelka PA v Kopru (1986–1995), je poleg vodenja Oddelka kot italijanistka
             in preučevalka večjezičnosti s projekti, z gradivi in usposabljanjem učiteljev
             usmerjala prizadevanja, da se je študij na oddelku strokovno odzval na te
             pobude. Profesorjev in sodelavcev iz PA v Ljubljani, ki so svoje delo oprav-
             ljali tudi v Kopru, je bilo vse več. Radi so prihajali na Obalo in vse bolj se je
             utrjevala akademska skupnost tudi zunaj matične ustanove, ki ji je po letu
             1987 Orijana Gregorič kot tajnica Oddelka dodala še pridih gostoljubja. Mladi
             obetajoči visokošolski kadri so začenjali svojo akademsko pot prav tu.
               Skoraj ob istem času se je pod okriljem Sveta Evrope in njegove Divizije
             za jezike spričo novih družbenih stvarnosti skupnega evropskega prostora
             vse bolj uveljavlja potreba po zgodnejšem uvajanju tujega jezika v obve-
             zno izobraževanje. O zgodnjem spoznavanju (senzibilizaciji) in učenju dru-
             gega jezika, predvsem jezika manjšin (iniciaciji), so slovenski osnovnošolski
             pedagogi spregovorili naposvetih kadrovskih šolževosemdesetih letih prej-
             šnjega stoletja.¹⁸ Takrat sta Lucija Čok in Cveta Razdevšek Pučko kandidirali
             in pridobili dva projekta TEMPUS (SEP 3767 in SEP 11187), ki sta ob pomembni
             finančni podpori tako raziskovanju kot materialni podlagi pouku spodbudila
             kasnejše preoblikovanje izobraževanja razrednih učiteljev (šolanje mlajših
             otrok, integracija otrok s posebnimi potrebami, poučevanje tujega jezika na
             razredni stopnji, timsko poučevanje, povezano z dodatno učiteljico v prvem
             razredu, itd.). Vsakemu izmed naštetih področij je bila v podporo kompara-
             tivnaraziskavausposabljanjarazrednihučiteljevvevropskihšolskihsistemih.
             Predlog prenove je ciljal na prenovo teh ravni: raven sistema (oblikovanje no-


            ¹⁷ »Izobraževanje pedagoških delavcev za potrebe šolstva narodnosti in izobraževanja za dvoje-
             zičnost« (pismo ZRSŠ Enota Koper Strokovnemu svetu PIS, 19. maj 1983).
           ¹⁸ France Žagar, in Marjan Blažič, ur., Usposabljanje razrednih učiteljev pri nas: zbornik prispevkov
             (Ljubljana: Pedagoška akademija, 1988).
                                                                             25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30