Page 29 - Naša pedagoška pot
P. 29
Od oddelka članice Univerze v Ljubljani do članice Univerze na Primorskem
Začetek uspešnega
sodelovanja treh
pedagoških fakultet: dr.
Rado Pišot, dekan UP PEF,
Lucija Čok, rektorica UP,
Cveta Razdevšek Pučko,
dekanja UL PEF, Bojan
Borstner, dekan UM PEF
(Foto Primožič)
ni učitelj z znanjem jezika lahko prav tako uspešen, kot je lahko uspešen
diplomirani jezikoslovec, če le ima dovolj znanja in izkušenj s poučevanjem
otrok.²⁵ S komplementarnim povezovanjem jezikoslovja in didaktike jezikov,
pedagoške psihologije in kurikularnih teorij, družbenega jezikoslovja ter kul-
turnih študij je enota PEF v Kopru v sodelovanju s FF Univerze v Ljubljani in
PEF Univerze v Mariboru ponudila predloge ter oblikovala rešitve za zgodnje
uvajanje tujega jezika v obvezno izobraževanje. Poudariti je treba, da je Pro-
gram izpopolnjevanja učiteljev in učiteljic razrednega pouka za poučevanje
tujega jezika v drugem obdobju osnovne šole nastal na Enoti PA v Kopru in je
bil najprej koncipiran za poučevanje italijanščine na zgodnji stopnji šolanja
na narodnostno mešanem območju Slovenske Istre.
UP PEFseje pod okriljem matičneuniverzerazvijala in širila svojepro-
grame, sledila je evropskim trendom izobraževanja učiteljev in edukaciji so-
rodnih znanosti terpostalapomembnačlanicaUniverzenaPrimorskem.Sku-
paj z njo in drugimi članicami ponuja mladim generacijam nove poti do zna-
nja, jih vzgaja v pozitivni drži do globalnega sveta in soočanja z izzivi sodob-
nosti.
²⁵ Lucija Čok, »Prispevek edukacijskih ved k zgodnjemu uvajanju tujega jezika v obvezno izobra-
ževanje«, v Vsak otrok si zasluži najboljšega učitelja, uredila Cveta Razdevšek Pučko (Ljubljana:
Pedagoška fakulteta, 2020), 35–54.
29