Page 28 - Naša pedagoška pot
P. 28

Dr. Lucija Čok


                  učiteljev in učiteljic razrednega pouka za poučevanje tujega jezika v drugem
                  obdobju osnovne šole. Vlogo za akreditacijo tega programa je fakulteta pre-
                  dložila v presojo Svetu za visoko šolstvo, ki je na seji 15. decembra 1997 izdal
                  naslednji sklep:²³

                       Svet za visoko šolstvo RS zelo priporoča uvedbo študijskega programa
                       za izpopolnjevanje učiteljev in učiteljic razrednega pouka za pouče-
                       vanje tujega jezika v drugem obdobju osnovne šole Pedagoške fakul-
                       tete Univerze v Ljubljani.

                    Na začetku svojih prizadevanj UL PA sicer ni uspela pritegniti k sodelova-
                  nju jezikoslovcev z UL FF. Njeno empirično prakso na širšem področju razre-
                  dnega pouka so na UL FF podcenjevali in znana je bila krilatica pod geslom
                  »Doyou tičali mišEnglish«, skatero soželelisporočiti,daPAnimaneznanja
                  ne intelektualnega potenciala za uveljavljanje teorije in empirične prakse pri
                  uvajanju tujega jezika na razredno stopnjo. Mnenja so bila različna tudi o pro-
                  filu učitelja, ki bi ta pouk izvajali. Preseči je bilo treba tudi nesoglasja med ti-
                  mom raziskovalcev in kurikularnimi komisijami za tuje jezike, ki so bile takrat
                  ustanovljene, glede časa in delovanja. Zgodnje učenje in poučevanje tujega
                  jezika v obveznem izobraževanju bi namreč moralo tudi zakonsko vstopiti v
                  šolski sistem. Ta čas je bil za raziskovalce še vedno tipanje v praznem pro-
                  storu nastajajoče prakse v Sloveniji ter zgledovanje po uveljavljenih teorijah
                  in praksi, ki so nastajale v tujini. Uvedba pouka italijanščine v osnovnih šolah
                  narodnostno mešanega območja obalnih občin (1959), ustanovitev oddelka
                  (1974), ki je temu pouku namenil posebno pozornost, in projekti preučevanja
                  zgodnjega učenja jezikov, ki so jih na oddelku izvajali (1994–2002),²⁴ so pri-
                  spevali h kasnejšemu uvajanju tako drugih kot tujih jezikov na zgodnjo raven
                  izobraževanja v Sloveniji. Torej je oddelek prehiteval predlog rešitev kuriku-
                  larnih strokovnjakov oz. je predstavljal primer dobre empirične prakse.
                    Po akreditaciji študijskega programa za izpopolnjevanje razrednih učite-
                  ljev in učiteljic za pouk tujega jezika na razredni stopnji so se polemike o
                  profilu učitelja umirile, neposredni učinki v praksi so dokazali, da je razred-


                ²³ Skladno s 6. členom Meril za akreditacijo študijskih programov (1994) je Svet za visoko šolstvo
                  v mnenju o uvedbi študijskega programa navajal eno izmed naslednjih ocen: zelo priporoča,
                  priporoča, ne priporoča, odsvetuje.
                ²⁴ Kurikulum tujega jezika na razredni stopnji, nosilka razvojnega projekta Lucija Čok, UL PEF in
                  MŠŠ, 1994–1995;Vzgojazasožitje všolah narodnostnomešanegaokoljaSlovenske Istre, nosilka
                  razvojnega projekta Lucija Čok, MŠŠ in ZRS Koper, 1997–1998; Leteracy as Correspondence: An
                  Integrated Approach to Multiliteracy, nosilka mednarodnega projekta Lucija Čok, Council of
                  Europe, European Centre for Modern Languages, Gradec, 2000–2002.


                  28
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33