Page 31 - Naša pedagoška pot
P. 31

Želeti, uspeti in postati center

                  edukacijskih znanosti


                  Dr. Rado Pišot
                  Prvi dekan Pedagoške Fakultete
                  Univerze na Primorskem (2003–2007)




             Z novo univerzo smo leta 2003 na slovenski obali pridobili novo jedro izo-
             braževanja učiteljev, Pedagoško fakulteto Koper Univerze na Primorskem. Is-
             kanje novih poti in znanj v prostoru edukacijskih ved ter stalna skrb za uči-
             teljev profesionalni razvoj so bili izzivi, ki smo si jih zaposleni v svojem po-
             slanstvu takrat jasno zapisali in podčrtali. Po treh desetletjih od dne, ko je
             prvi visokošolski program takratnega koprskega oddelka ljubljanske Peda-
             goške akademije vpisal prvo generacijo študentov, smo v Istri dobili svojo
             univerzo in svojo fakulteto. Od akademije do fakultete, od enote Pedagoške
             fakulteteUniverzevLjubljanidoUPPEF,odprvegeneracijedislociranega od-
             delka 16 študentov (leta 1974) do prvih 390 študentov UP PEF (leta 2003) do
             716 študentov (generacija 2006/2007) je pot rasti in razvoja do konca prvega
             obdobja, ko mi je bilo zaupano vodenje fakultete.
               V letu 2000 smo se veliko ukvarjali s tem, da bi enota UL PEF ohranila pred-
             stojnika, vendar temu ni bilo najbolj naklonjeno takratno vodstvo Oddelka
             za razredni pouk UL PEF. Takratni predstojnik doc. dr. Mirko Slosar je želel,
             da enota deluje v okviru Oddelka za razredni pouk UL PEF. Tako sem nekaj
             časadelovalvvloginamestnikapredstojnikazapredšolskovzgojoinrazredni
             pouk, toda po številnih zahtevah so bila naša pričakovanja vendarle uslišana
             in z oktobrom 2000 sem tako prevzel vlogo predstojnika UL PEF, Enote Koper.
             Ekipa vodstva in strokovne podpore na koprski enoti UL PEF je bila majhna,
             dela in nalog ob ustanavljanju in prehajanju pa ogromno. Z Orijano Gregorič,
             ki je bila duša celotne strokovne pomoči, organizacije procesov in številnih,
             do takrat nam povsem neznanih aktivnosti v zvezi z vzpostavljanjem podlag
             za doseganje pogojev preoblikovanja v fakulteto nisva imela omejenega ur-
             nika. Probleme in aktivnosti, ki so se kopičili, smo reševali z vnemo, veseljem
             in željo po naši novi »hiši«. Spomnim se, ko mi je ob priliki povsem zasede-
             nega urnika pozno popoldan prinesla na mizo še eno nujno opravilo, je k
             temu priložila še iz Dela izrezano »iskrico«, na kateri je pisalo: »Če želiš, da bo
             delo narejeno, ga daj najbolj zaposlenemu človeku!«
               Energija ob nastajanju nove univerze na Primorskem je bila izredno pozi-


                                                                             31
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36