Page 36 - Naša pedagoška pot
P. 36
Dr. Rado Pišot
Dr. Cveta Razdevšek Pučko,
dekanja UL PEF, dr. Rado
Pišot, dekan UP PEF, dr.
Lucija Čok, rektorica UP, dr.
Bojan Borstner, dekan UM
PEF (fotografija Foto
Primožič)
zagotavljale nadaljnji razvoj ob kakovostnem učenju drugih ter sredi-
šču svojega dela približati otroka z vsemi posebnostmi in intenzivno-
stjo spreminjanja.
Mediteranska odprtost in radoživost v procesu izobraževanja učiteljev.
Še danes sem prepričan, da sta lahko ti dve dimenziji vodilo do odličnosti
pedagoškega raziskovanja in kakovosti študijskih programov za izobraževa-
nje učiteljev na najvišji ravni. Morda je kdo mnenja, da do odličnosti peda-
goškega akademskega sveta vodita le ekstremna serioznost in strogost, pa
vendar je bilo moje vodilo vedno, da le ob dobrem počutju in v sproščenem
vzdušju lahko poteka kakovosten učni proces. Takrat sta motivacija za delo in
vključenost na najvišji ravni. Seveda lahko tako spodbudno okolje oblikujejo
le kakovostni odnosi in ustrezna komunikacija – tako med zaposlenimi, viso-
košolskimi učitelji in sodelavci kot študenti. Če k generiranju dobrih odno-
sov prispevata še visoka raven družbene odgovornosti ter doseganje ustre-
znih etičnih in moralnih norm, dobimo laboratorij, v katerem je uspeh zago-
tovljen. Kot dekan UP PEF sem si vedno prizadeval, da bi lahko sledili ome-
njenim kriterijem, ki so zagotovilo odličnega delovnega vzdušja in dobrega
počutja vseh udeleženih v procesu izobraževanja učiteljev. Brskanje po spo-
minu in starih arhivskih zapisih me navdaja z veseljem, da nam je to v veliki
meri tudi uspevalo. V procesih posodabljanja študijskih programov sem si
prizadeval, da se v študijske programe vključujejo vsebine, kot so nevropsi-
hološke osnove učenja, igra in njene razsežnosti, komunikacijske tehnike v
procesu poučevanja, znanje kot vrednota mobilnosti ... Nekatera prizadeva-
nja so dobila svoj epilog, druga morda še bodo.
36