Page 42 - Naša pedagoška pot
P. 42
Dr. Stanko Pelc
Dr. Stanko Pelc
na Akademskem zboru
in podelitvi nagrad leta 2013
prihodkov, kar sem lahko spremljal kot predsednik Upravnega odbora UP
PEF, dokler tega organa UP ni ukinila.
Ob problematiki nezadostnega oz. neustreznega financiranja študijskih
programov velja omeniti, da je to tudi posledica napake, ki smo jo v Slove-
niji naredili ob bolonjski prenovi. V predbolonjskih časih so naši univerzitetni
študijski programi imeli štiri leta organiziranih študijskih dejavnosti, ki jim je
sledilo leto absolventskega staža. Lahko bi rekli, da je študij že takrat trajal
petlet,ledajebilozadnjeletonamenjeno opravljanjupreostalihizpitov in
izdelavi diplomskega dela. Ob bolonjski prenovi bi morali to upoštevati in
obseg predavanj, seminarjev in vaj se v skupno petih letih ne bi smel nič po-
večati, pač pa zgolj ustrezno prerazporediti v pet razpoložljivih let (3 + 2 ali 4
+ 1). Namesto tega se je večinoma poskušalo skoraj vse iz prejšnjih štirih let
stlačiti v tri- ali štiriletni prvostopenjski študij, potem pa se je k temu dodalo
še nekaj za drugo stopnjo. Zato je bil za izvajanje druge stopnje potreben do-
daten denar, tega pa država, kolikor vem, ni zagotovila. Celo v primeru novih
študijskih programov druge stopnje, ki niso nastali iz prejšnjih univerzitetnih
(npr. Zgodnje učenje), se to ni zgodilo.
A najsevrnemnazajk moji vlogi nanaši fakulteti.Predimenovanjemzade-
kana sem moral formalno postati matični sodelavec fakultete, na kateri bom
dekan. Tako je moja matičnost prešla na Pedagoško fakulteto, na Oddelku
za geografijo pa sem opravljal svoje obveznosti v nekoliko zmanjšanem ob-
segu. Po prenehanju mandata se to ni spremenilo, pač pa sem prevzel še do-
datne predmete na Oddelku za predšolsko vzgojo in tako sem sčasoma po-
stal stoodstotno zaposlen na Pedagoški fakulteti. Poleg svojega učiteljskega
dela sem si začel tudi sistematično prizadevati za množičnejšo uporabo sis-
42